دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1396 - 15:00
ابداع جدید فروشگاه‌های زنجیره ای «والمارت»

شناسایی مشتریان ناراضی با کمک فناوری تشخیص چهره

فروشگاه‌ زنجیره‌ای آمریکایی والمارت به‌تازگی حق اختراع فناوری‌ای را ثبت کرده است که چهره مشتریان ناراضی و ناامید از خرید را اسکن و شناسایی می‌کند.
کد خبر : 198362

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از PSFK، این فناوری از دوربین‌هایی که در بخش صندوق فروشگاه نصب شده‌اند، استفاده خواهد کرد و تغییرات و حرکلات صورت مشتریان را ردیابی و مشتریان ناراضی را به سرعت شناسایی می‌کند. در صورت شناسایی یک مشتری ناراضی، بلافاصله سیستم، کارکنان فروشگاه را از این موضوع باخبر می‌کند و آنها برای کمک به مشتری وارد عمل می‌شوند تا بفهمند که وی در این فروشگاه به دنبال چه بوده که نتوانسته است آن را پیدا کند.


این فناوری علاوه بر ردیابی مشتریان، رفتار آنها را ثبت می‌کند. والمارت با استفاده از داده‌های بیومتریک که از حرکات و تغییرات صورت مشتریان جمع‌آوری می‌شود، به بررسی تغییرات خلق آنها و ارتباط آن با تغییرات میزان خریدشان می‌پردازد. والمارت می‌گوید که پتنت مذکور کمک خواهد کرد تا این فروشگاه زنجیره‌ای مشتریان خود را حفظ کند و همیشه آنها را راضی نگه دارد.


دوربین تشخیص چهره روی دیوار فروشگاه


مبدع این فناوری می‌گوید: «برای ما بهتر است که مشتریان کنونی‌مان را حفظ کنیم تا بخواهیم از طریق تبلیغات مشتریان جدید جذب کنیم».


وی می‌افزاید: «هیچ سیستم و داده‌ای وجود ندارد که بتوان از طریق آنها ناراضی بودن مشتریان را رصد کرد و همین امر موجب می‌شود که ما مشتریان زیادی را از دست بدهیم. در این بازار رقابت آنقدر زیاد است که مشتری اگر کمی ناراضی باشد، بدون اینکه زمانش را صرف شکایت از محصولات یا قیمت‌های در این فروشگاه کند، به فروشگاه‌های دیگر می‌رود و خریدش را آنجا انجام می‌دهد».


نحوه تشخیص راضی یا ناراضی بودن چهره مشتریان توسط فناوری تشخیص چهره


اگر ارتباطی میان میزان خرید کمتر و حالت چهره منفی مشتری پیدا کنیم، خیلی راحت می‌توانیم نکاتی که آنها را از خرید کردن بازمی‌دارد، پیدا کنیم.


گفتنی است که این نخستین بار نیست که فروشگاه‌های والمارت از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کنند. در سال 2015 نیز از فناوری مشابهی برای تشخیص دزدان فروشگاه بهره برد.


مترجم: نسترن صائبی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته