دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1396 - 14:36
بیانیه مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم اختتامیه TGC:

حضور 2300 نفری فعالان صنعت بازی، رویدادی باشکوه را رقم زد

حسن کریمی قدوسی بیانیه و سخنرانی خود را در آیین اختتامیه رویداد TGC 2017 بدین صورت آغاز کرد: «بالاخره تمام شد! این اولین قدم بازی سازان داخلی برای جهانی شدن بود. ما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که سال گذشته که تصمیم گرفتیم این رویداد را برگزار کنیم، در طول این یک سال این همه پستی و بلندی‌ها را تجربه کنیم. اما با حضور 2300 نفری شما در رویداد این خستگی از بدن ما بیرون رفت و رویدادی باشکوه رقم خورد».
کد خبر : 193237

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تقریبا می‌توان گفت تمام بازی‌سازان کشور وارد این همایش شدند. این نوید خوبی است چراکه نشان می‌دهد ما کارمان را درست انجام داده‌ایم.


در این همایش بازی‌سازان ما متوجه شدند که بازار بازی کاملا رقابتی است و اینکه کیفیت حرف اول را می‌زند. فارغ از کشور سازنده، ناشرین و خریداران به دنبال بازی‌های با کیفیت هستند. اتفاقی که در این دو روز رخ داد، کسب تجربه توسط بازی سازان داخلی ما و تلاش برای صادرات بازی به بازار جهانی بود.


با وجود سیاست‌های خصمانه‌ی دولت جدید آمریکا که در قبال ایران دنبال می‌کند، موج حمایتی خوبی در میان بازی‌سازان سراسر دنیا در راستای مقابله با این سیاست‌ها شکل گرفت.


در کنار این کنفرانس‌ها و فضای نمایشگاهی، جایزه بازی‌های صادرات محور را نیز بخشی از این رویداد قرار دادیم.


امسال افتخار می‌کنیم که با یاری بیش از 20 ناشر خارجی این بازی‌ها انتخاب شده‌اند. شاید خیلی از شما تعجب کنید بازی‌هایی که ناشران و خریداران بین‌المللی انتخاب کرده‌اند، بازی‌هایی هستند که کاملا منطبق با محتوا و فرهنگ داخلی کشور تولید شده‌اند.


این پیام خیلی مهمی برای بازی‌سازان داخلی ما است. بازی‌سازان باید به دنبال داستان، فرهنگ و شخصیت‌های داخلی و بومی خودمان بروند. فرهنگ ما در عرصه بازی هنوز به دنیا صادر نشده و انتخاب این داوران بین المللی نشان می‌دهد که جهان آمادگی پذیرفتن آثار و بازی هایی با فرهنگ ایرانی را دارد.


با بسیاری از شرکت‌کنندگان خارجی در این دو روز صحبت کردم و یکی از مسائلی که آنها ذکر می‌کردند، عمق فرهنگ اصیلی است که ما در کشورمان داریم. این مساله جذاب‌ترین مساله برای آنها بود.


ما به ازای هر استان، فرهنگ مختص به خودش را داریم. تاکنون کمتر پیش آمده که بازی‌سازان به سراغ این فرهنگ‌ها بروند. پیامی که ناشران خارجی با انتخاب خودشان دادند، این بود که بازی‌سازان ما نباید فکر کنند تنها با کپی کردن و الگو گرفتن از بازی‌های خارجی می‌توانند موفق شوند. یا حتما باید بازی‌های بزرگ بسازند. این ایده‌های برتر و جدید است که منجر به موفقیت بازی می‌شود.


تیم برگزاری TGC در طول یک سال گذشته، تمام تلاش خود را کرد تا با کیفیت‌ترین نمایشگاه ممکن و همایش را در اختیار بازی‌سازان قرار دهد.


همکاری با گیم کانکشن فرانسه که تیر ماه گذشته شروع شد، خلا ما را در اعتماد در جامعه جهانی پر کرد. این شرکت گاهی بعضی بیشتر از ما برای برگزاری این رویداد روحیه داشت. وقتی که چند ماه گذشته مجبور شدیم تاریخ برگزاری را عوض کنیم، ما در مورد مسائلی که ممکن است اتفاق بیفتد خیلی نگران بودیم. اما این مجموعه گیم کانکشن بود که به ما روحیه دادند و حتی ایده‌های جدیدی برای برگزاری TGC ارائه کردند. امروز که در خدمت مهمانان عزیزمان هستیم که به ایران آمده‌اند، مدیون تلاش‌های مجموعه گیم کانکشن هستیم.


در پایان تشکر ویژه‌ای دارم از تمام بازی سازان و فعالان این حوزه که باعث شد ما بتوانیم این رویداد را باشکوه برگزار کنیم. تشکر می‌کنم از تمام مهمانان بین‌المللی رویداد که با تمام فضاسازی های منفی که در رسانه‌های غربی علیه کشورمان جریان دارد به ایران آمدند تا ببینند که ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه برای زندگی و سرمایه گذاری است.


در نهایت از تیم برگزاری این رویداد و مجموعه گیم کانکشن که چنین رویداد باشکوهی را به ثمر رساندند تشکر ویژه‌ای می‌کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب