دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1396 - 10:30

شاسی‌ بلند تسلا امن‌ترین خودروی تاریخ شد + ویدئو

هیچ تصادفی نمی‌تواند سرنشینان خودروی تسلا را با خطر مواجه کند و مدل X هرگز چپ نخواهد کرد، نتیجه آزمون‌های تصادفات تسلا همه را شگفت‌زده کرده است.
کد خبر : 187541

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Electrek، سازمان ملی امنیت تردد در جاده‌های آمریکا که مسئول انجام آزمایش‌های امنیت سرنشین و امنیت خودرو در ایالات متحده است، نتیجه آخرین آزمون‌های خود را منتشر کرده است و در آنها خودروی شاسی بلند تسلا با شگفتی توانسته است بالاترین امتیاز ممکن را دریافت کند.


تمامی پنج مدلی که از خودروی تمام الکتریکی تسلا X به بازار عرضه شده است در آزمون‌های تصادف از روبه‌رو، تصادف جانبی و چپ کردن امتیاز کامل دریافت کرده اند و مجموع امنیت آنها در بالاترین رده ممکن دسته‌بندی شده است.


این آزمون‌ها نشان داد که شانس واژگون شدن این خودرو در تصادفات تنها 9/3 درصد است و این ثبات بی‌سابقه به لطف بسته‌های باتری که در کف اتاق نصب شده‌اند به دست آمده است. مجموعه امنیت تسلا X پس از مدل S این شرکت، به رتبه دوم تمام خودروهای موجود در آمریکا رسیده و شرکت ایلان ماسک را در صدر امنیت جاده‌ای ایالات متحده آمریکا نشانده است.


با این خبر که در وب‌سایت رسمی سازمان استاندارد امنیت جاده‌ای ایالات متحده منتشر شده است، تسلا بدون اینکه کار جدیدی ارائه داده باشد، مورد توجه رسانه‌ها و مصرف‌کنندگان جهان قرار گرفته است.


مدل تمام الکتریکی خودروی شاسی‌ بلند تسلا X همان مدلی‌ست که با درهای الکتریکی شاهین مانند که از بالا باز می‌شوند، سال 2016 چشم خریداران را به سوی خود خیره کرد.





مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته