دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1396 - 15:56

بخشنامه سلامت تغذیه به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان بخشنامه سلامت تغذیه دانشگاه‌ها برای فصل تابستان را ابلاغ کرد.
کد خبر : 179241

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا متن این بخشنامه به شرح زیر است:


«با توجه به اهمیت موضوع بهداشت، کیفیت و ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی و در پی آن حفظ و ارتقاء سلامت دانشجویان همراه با برنامه‌ریزی و افزایش رضایتمندی دانشجویان بر موارد ذیل تاکید می‌شود:


1- با توجه به فرارسیدن فصل گرما، کوچکترین بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری ممکن است منجر به مسمومیت غذایی دانشجویان و ایجاد خسارات جبران‌‌ناپذیری گردد، بنابراین حفظ سلامت و عرضه مواد غذایی سالم نیازمند کنترل و نظارت مستمر است. لذا دستور فرمائید در انتخاب برنامه غذایی دانشجویان نهایت دقت به عمل آمده و حتی‌الامکان از مصرف مواد غذایی فاسد‌شدنی در مدت زمان کم، خودداری نموده و کلیه مراحل تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی دانشجویان با نظارت کارشناس تغذیه و بهداشت صورت پذیرد.


2- به امکان شیوع بیماری‌های ویروسی و مسمومیت‌های غذایی در شرایط اقلیمی متفاوت با مواد غذایی، بر ارزش ماندگاری مواد پختنی و غیره، تاریخ مصرف مواد و نکته‌های عملی دیگر توجه فرمایید.


3- در صورت بروز هر گونه مسمومیت فردی یا گروهی با رعایت چارچوب‌های قانونی و استفاده از ظرفیت مراکز درمانی، اقدام عاجل بعمل آید.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته