23 اسفند 1395 - 15:21

ناسا نخستین تصاویر از خواهران دوردست زمین را منتشر کرد + ویدئو

سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا نخستین تصاویر واقعی ثبت شده از مجموعه سیاره‌های مشابه زمین را که به‌تازگی کشف شده‌اند، منتشر کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از ناسا، سازمان فضایی آمریکا نخستین جایی بود که مدل انیمیشنی شبیه‌سازی شده از منظومه سیاره‌های شبیه به زمین را منتشر کرد. این منظومه که به‌ تازگی کشف شده است، به دور یک ستاره کوتوله در چرخش هستند و در فاصله چندین سال نوری از زمین قرار دارند.

دیروز ناسا یک انیمیشن با کیفیت بسیار پایین منتشر کرد که در آن نخستین تصاویر نوری ثبت شده از منظومه «ترپیست» نشان داده شده است. این تصاویر که در انیمیشنی با کیفیت 11 در 11 پیکسل توسط تلسکوپ کپلر گرفته شده‌اند، با اتکا به تغییرات نوری در نقطه‌ای که این منظومه قرار دارد، به‌ثبت رسیده‌اند.

در این تصاویر چیزی جز چند نور و جابه‌جایی آن دیده نمی‌شود و این پرسش را ایجاد می‌کند که هدف ناسا از انتشار این تصاویر گنگ چه بوده است؟ ناسا اعلام کرده است که تصاویر با کیفیت مناسب در ماه مه 2017 (خرداد 96) آماده خواهند شد اما تا آن زمان، نخستین تصاویر ثبت شده به محققان کمک می‌کند خود را برای پژوهش‌های دقیق و گسترده‌ای که به‌زودی آغاز می‌شود آماده کنند.

آنها می‌توانند با استفاده از این تصاویر، تنظیمات لازم و شرایط رصدی‌ای که با آن باید این منظومه را ببینند را محاسبه و خود را برای آغاز کار آماده کنند. تصاویر منتشر شده، این منظومه را در تاریخ 22 فوریه 2017 (4 اسفند 95) نشان می‌دهد و در آن نمی‌توان سیاره‌‌ها یا شکل آنها را تشخیص داد چراکه این تصاویر با تکنیک تغییرات شدت نور ثبت شده‌اند و عبور سیاره از مقابل ستاره کوتوله آن، فقط یک چشمک کوچک ایجاد می‌کند.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا