دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 15:43
در واحد بروجرد

حجت‌الاسلام قرائتی: آموزش در دانشگاه‌‌ها کاربردی شود/ تغییر در نظام آموزشی یک ضرورت است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تغییر در نظام آموزشی ما یک ضرورت است. آموزش در دانشگاه‌های ما باید کاربردی شود و مشکلی از مشکلات جامعه حل کند. باید تولید علم کنیم و نه مقاله.
کد خبر : 16445

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محسن قرائتی در مراسم «گرامیداشت روز معلم» که با حضور اساتید دانشگاه‌های بروجرد در سالن اجتماعات علامه شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: معلمی شغل خدا و انبیاء است و معلم خودش را با هیچ کس مقایسه نکند، چرا که شغل معلم انسان سازی است و اگر معلم، انسان بسازد تا قیامت اثرات کارش پابرجاست. در حالی که در شغل های دیگر این چنین نیست. معلمی شغل مقدسی است اگر چه از نظر مادی با مشکلاتی همراه است.


وی با بیان اینکه در اسلام هیچ کس در هیچ مرحله‌ای از علم اندوزی و کسب دانش بی‌نیاز و فارغ‌التحصیل نیست با ذکر آیه ۱۱۴ سوره طه افزود: «قل رب زدنی علما» ‌ای پیامبر بگو: خدایا علم مرا زیاد کن. بنابر این وقتی پیامبر خود را از فراگیری بی‌نیاز نمی‌بیند ما با خواندن ۱۰۰ یا ۲۰۰ کتاب چگونه احساس فارغ التحصیلی می‌کنیم؟ بنابراین معلم نباید خود را فارغ التحصیل بداند و علاوه بر علم و دانش، به دانش آموزان اخلاق نیز بیاموزد.








قرائتی داشتن مهارت در کنار علم اندوزی را برای اشتغال یک ضرورت خواند و افزود: دانش آموزان و دانشجویان به دلیل محدودیت شغل های دولتی باید در کنار درس یک حرفه را نیز یاد بگیرند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: دانشجویان باید احترام استادان خود را حفظ کنند و به دلیل خواندن چند کتاب و کسب معلومات مغرور نشوند.


قرائتی داشتن مهارت در کنار علم اندوزی را برای اشتغال یک ضرورت خواند و افزود: دانش آموزان و دانشجویان به دلیل محدودیت شغل های دولتی باید در کنار درس یک حرفه را نیز یاد بگیرند.


قرائتی ادامه داد: تغییر در نظام آموزشی ما یک ضرورت است. آموزش در دانشگاههای ما باید کاربردی شود و مشکلی از مشکلات جامعه حل کند. تولید علم کنیم و نه مقاله.


وی با توصیه به والدین گفت: نباید ازدواج جوانان را به خاطر ادامه تحصیل آنان عقب انداخت. بلکه باید ازدواج آسان را ترویج کرد.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور نداشتن شغل را از دلایل بالا رفتن سن ازدواج دانست و افزود: تأخیر در ازدواج جوانان باید جدی گرفته شود. ازدواج دبیرستانی بهتر از ازدواج دانشجویی است، زیرا پسر از سن ۱۷ سالگی و دختر از دوران راهنمایی نیاز به ازدواج دارند تا دچار مشکل نشوند.


وی گفت: متأسفانه امروز غیرت دینی در بین جوانان کاهش یافته است و بی‌هویتی جوانان به دلیل عدم سواد کافی و دین گریزی یک بلا محسوب می‌شود.


قرائتی بر لزوم ارتباط اساتید و دانشجویان با اسلام‌شناسان تأکید کرد و ادامه داد: موج شبهه در دنیای امروز زیاد است لذا رفع شبهات از سوی اسلام‌شناسان ضروری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته