دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1395 - 18:33
در مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره دانشجوی نمونه

وزیر بهداشت: قانون هیات امنایی دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد/ اگر مشکل ریزگردها به دانشگاهیان سپرده شود حتما حل می‌شود

مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره دانشجوی نمونه بعدازظهر امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزرای علوم و بهداشت در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.
کد خبر : 161232

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم گفت: «ما نسلی هستیم که از بیست و چند سالگی به ما اعتماد کردند. در دوران دفاع مقدس و بعد از آن هرکاری که از دست‌مان برمی‌آمد انجام می‌دادیم، اکنون این انتظار نیست که آن کارهایی را که ما کردیم جوانان انجام بدهند ولی باید این فرصت به آن‌ها داده شود که خودشان را نشان دهند.»


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: «انقلاب اسلامی افرادی جسور می‌خواهد که ریسک کنند. اگر در دوران دفاع مقدس در خوزستان جوانان آن‌گونه ریسک کردند، امروز هم برای حل مشکل ریزگردها به ریسک جوانان نیاز داریم. اگر این مشکل به دانشگاهیان سپرده شود، حتما حل خواهد شد و نتایج خوبی را به بار خواهد آورد.»


او به قانون هیات امنایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: «متاسفانه در مجلس فعلی بسیار تلاش کردیم تا به نمایندگان بقبولانیم که این قانون باید با جدیت دنبال و اجرایی شود، پیش از انقلاب دانشگاه‌ها هیات امنایی بودند و آن‌گونه اداره می‌شدند و سعی می‌‌شد که استقلال‌شان حفظ شود. وقتی که ما انقلاب کردیم، گفتیم که آن مدل طاغوتی است که باید اصلاح شود. در نهایت با اصلاحات صورت گرفته در سال 68 قانون جدید دانشگاه‌ها نوشته شد؛ البته آن شکل هیات امنایی حفظ شد ولی اکنون به آن قانون خیلی توجه نمی‌شود، در صورتی‌که باید استقلال دانشگاه‌ها حفظ شود تا بتوانند اثرگذارتر باشند.»


قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: «باید خواسته‌های جوانان مورد توجه قرار گیرد؛ اگر این‌گونه شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود، چرا که کشورمان نیازمند اقدامات جسورانه غیرمحافظه‌کارانه است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته