دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1395 - 16:29
تحول فناوری در صنعت گردشگری

همه سرویس‌های الکترونیک که در خدمت گردشگری‌اند

به غیر از عرصه پزشکی، صنایع و نظامی و سایر حوزه‌های دیگری که اینترنت و موبایل تحول عظیمی در آنها ایجاد کرده است، صنعت گردشگری نیز دستخوش تحول شده است.
کد خبر : 158251

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Mashable، بر اساس آمار رسمی بیش از 55 درصد از اروپایی‌ها برای سفرهای درون اتحادیه اروپا، 59 درصد برای سفرهای خارج از اروپا و 52 درصد برای سفرهای درون کشور خود در سال 2014 از اینترنت استفاده کرده‌اند. از سوی دیگر بیش از 25 درصد از کل درآمد صنعت گردشگری اروپایی‌ها در سال 2015 مستقیما از اپلیکیشن‌های موبایلی حاصل شده است.


امکاناتی که اینترنت در اختیار کاربران می‌گذارد، شامل سیستم‌های رزرو هتل، هواپیما و کشتی ازطریق وب سایت‌هایی همچون اکسپدیا (Expedia)، سیستم‌های مدیریت سفر مانند تریپ ادوایزر(tripadvisor) و وب سایت‌های مقایسه قیمت همچون کلکوو(Kelkoo)است.


از برترین سرویس‌های الکترونیک که در زمینه رزرو هتل فعالیت می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


اکسپدیا


شرکت اکسپدیا (www.expedia.com) در سال 1996 به‌ عنوان بخشی از مایکروسافت شروع به‌ کار کرد و در سال 1999 از مایکروسافت جدا شد و به ‌صورت مستقل کار خود را ادامه داد. در اکسپدیا می‌توان بلیت پرواز خرید، هتل رزرو کرد، از پیشنهادات تخفیفی استفاده کرد و حتی برای سفر ماشین اجاره کرد و بلیت کشتی خرید. اکسپدیا درحالحاضر بزرگترین شرکت گردشگری جهان است که در 60 کشور فعالیت می‌کند و مدیریت آن ‌را دارا خسروشاهی به عهده دارد.


تریپ ادوایزر


تریپ‌ ادوایزر(www.tripadvisor.com) که دهها میلیون عضو فعال دارد، بسیاری از مقصدهای گردشگری دنیا را با معرفی کاربران در خود جای داده است. این سایت ظرف یک دهه، از یک استارت‌آپ تبدیل به غول دنیای گردشگری شد که به کاربرانش علاوه بر معرفی مقاصد و ریویوها، امکان مقایسه قیمت و رزرو هم می‌دهد.


Booking.com


بوکینگ‌دات‌کام دیگر غول بزرگ صنعت گردشگری الکترونیکی است که با اتصال به بیش از یک میلیون و 136 هزار هتل در سرتاسر جهان و بیش از 113 میلیون مطلب معرفی هتل‌ها، امکان رزرو هتل را از طریق وب سایت و اپلیکیشن خود به کاربران می‌دهد. بوکینگ‌دات‌کام نیز در سال 1996 به عنوان استارتاپ فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال 2005 از سوی شرکت آمریکایی Priceline خریداری شد.


پین‌تا‌پین


اما خدمات این غول‌های گردشگری، عمدتا در خارج از مرزهای ایران و برای سفرهای برون مرزی به کار می‌آید. وقتی پای سفر در داخل کشور به میان بیاید، به خدمات آنلاین داخلی نیاز پیدا می‌کنیم که یکی از بهترین آنها پین‌تا‌پین (WWW.PINTAPIN.COM) است.


پین‌تاپین به عنوان سرویس آنلاین رزرو هتل استارتاپی ایرانی است که در سال 1394 آغاز به کار کرده است و با بیش از 720 هتل در 136 شهر ایران قرارداد دارد که حاصل این همکاری ارائه‌ پایین‌ترین قیمت رزرو هتل است که گاه تا 60 درصد قیمت ارزان‌تر هم می‌رسد. از دیگر نوآوری‌های پین‌تاپین پشتیبانی از کارت‌های اعتباری بین‌المللی و ارایه خدمات ویژه مدیریت سفر به کسب‌وکارها و سازمان‌هاست. در وب‌سایت پین‌تاپین گزینه‌هایی چون راهنمای سفر، راهنمای خورد و خوراک و خرید سوغات از شهرهای مختلف ایران نیز وجود دارد. این شرکت ارائه امکان خرید آنلاین بلیت هواپیما و قطار را در برنامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته