دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1395 - 15:47

«اوبر» به دنبال ساخت خودروهای پرنده

مهندس سابق سازمان فضایی ناسا به استخدام شرکت تاکسیرانی «اوبر» درآمد تا در این شرکت تحقیقات مرتبط با خودروهای پرنده را دنبال کند.
کد خبر : 157543

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BBC، شرکت اوبر تمایل خود را به ساخت خودروهای پرنده در مقاله‌ای در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد که در آن برخاستن عمدی و فرود درخواستی را برای حمل و نقل هوایی (VTOL) مطرح کرد و در همین راستا به تازگی «مارک مور»، مهندس سابق ناسا به عنوان مدیر بخش مهندسی حمل و نقل هوایی به استخدام این شرکت درآمد.


مقامات اوبر از حضور مور در این پروژه استقبال کردند و حضور او را به کاتالیزوری تشبیه کردند که باعث رشد اکوسیستم (VTOL) می‌شود. اوبر از پیش با همکاری ولوو و دایملر روی پروژه خودروهای خودران سرمایه‌گذاری کرده است.


اوبر در مقاله ارائه شده عنوان کرده است که راه انداختن حمل و نقل درخواستی که طبق خواست مشتری انجام می‌شود، می‌تواند دامنه کار این شرکت را افزایش دهد و زمان از دست رفته افراد را در رفت و آمدهای روزمره به آنها برگرداند.


درست مانند آسمان‌خراش‌ها که محدودیت فضایی و مکانی را برای سکونت شمار زیادی از افراد برطرف کرده است، حمل و نقل هوایی اوبر هم از حریم هوایی سه‌بعدی برای حل گره ترافیکی سطح زمین استفاده خواهد کرد.



این شرکت حمل و نقل، شبکه‌ای از هواپیماهای کوچک و الکتریکی را پیش‌بینی کرده است که بتوانند به طور عمودی برخاسته و فرود بیایند. پیش از این، مهندس مور طرح مشابهی را در زمان حضورش در ناسا ارائه داده بود.


او معتقد است که نیروی محرکه الکتریکی یک فناوری تغییر بازی بالقوه برای هواپیاهاست که تنها محدودیت موجود برای آن کم شدن شارژ باتری آنهاست. شرکت اسلواکیایی Aeromobil یکی از شرکت‌هایی است که روی نمونه‌ای از خودروهای پرنده کار می‌کند و امیدوار است امسال بتواند آن را به سطح تجاری برساند.


مترجم: ندا اظهری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته