دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روی خط جشنواره تئاتر دانشگاهی

امیریاراحمدی: نقاط ضعف تئاتر دانشگاهی با آموزش مستمر رفع می‌شود

محمد امیریاراحمدی گفت: «اکثر هنرمندان جوان در ایجاد موقعیت‌های دراماتیک مشکل دارند. فرد نمی‌داند چرا یک دیالوگ را به زبان می‌آورد و اگر این کار را می‌کند به چه شکل باید آن را ادا کند.»
کد خبر : 14746

محمد امیریاراحمدی که یکی از داوران بخش مناطق جشنواره تئا‌تر دانشگاهی است در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی آنا به کیش گفت: «ما در دانشگاه بحثی را با عنوان ارزش‌های بنیادین شخصیت دنبال می‌کنیم که چندین محرک دارد، این ارزش‌های بنیادین یا ارتقا می‌دهد یا نقش تامین‌کننده دارد یا دفاع. در این راستا با زدن هر ضربه به فرد واکنشی از او مشاهده می‌شود.»


او عنوان کرد: «در یک اثر نمایشی باید بحران دراماتیک به‌شکلی ایجاد شود که مخاطب نتواند از آن بگذرد و پاسخگویی به آن را به زمانی دیگر موکول نکند. بحران دراماتیک باید فرد را وادار به اقدامی نسبت به یک اتفاق یا واکنش کند. بهترین روش برای آن نیز این است که از منظر آن شخصیت رفتاری منطقی را شاهد باشیم. باورپذیری یک نقش نیز همین است که فرد رفتاری را بروز دهد که برای مخاطب از شخصیت نمایش منطقی باشد.»


این داور جشنواره تئا‌تر دانشگاهی عنوان کرد: «همچنین در حوزه بازیگری نیز با نقصان‌هایی روبرو هستیم زیرا بازیگر نمی‌داند که وقتی به او گفته می‌شود باید نقش را برای خود تعریف کند یعنی چه، در حالی که این بخش خود دارای مکانیزم‌هایی است و بازیگر باید در حوزه آموزشی با آن آشنا شود.»


امیریاراحمدی گفت: «تمامی موارد و نقاط ضعف با آموزش مستمر و توجه بیشتر دانشگاه رفع می‌شود. ما باید بچه‌ها را در موقعیت‌هایی قرار دهیم که به نقاط ضعف خود پی ببرند.‌ گاه جشنواره با تشریفاتی همراه است که نمی‌تواند حتی با برگزاری کارگاه آموزشی تاثیرات کوچکی داشته باشد.»


وی تاکید کرد: «لزوم برگزاری صرف جشنواره‌ها مانع از انتقال پیام داوران به شکل حرفه‌ای به دانشجویان می‌شود چرا که آنچه باید در تعامل بین اساتید و هنرجو باشد رخ نمی‌دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته