دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1395 - 12:40

نخستین تصویر بزرگ‌ترین ماهواره عکسبرداری به زمین مخابره شد

ماهواره «WorldView 4» روز 22 آبان گذشته به فضا پرتاب شد تا تصاویری کم‌نظیر و با کیفیت بالا از کره زمین برای دانشمندان ارسال کند. حال نخستین تصویر این ماهواره به زمین مخابره شده است.
کد خبر : 141461

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Space، به گفته شرکت «دیجیتال گلوب»، که با همکاری شرکت «لاکهید مارتین» این ماهواره را تولید کرده است، این تصویر روز 25 نوامبر (6 آذر) و از ورزشگاه ملی «یویوگی» در توکیو گرفته شده است. این ورزشگاه تابستان 1964 میزبان المپیک بود و قرار است که در سال 2020 نیز بار دیگر میزبان این رویداد بزرگ جهانی شود.


ماهواره WorldView 4؛ بزرگ‌ترین ماهواره عکسبرداری جهان


این ماهواره جدید و پیشرفته برای دیجیتال گلوب بسیار مهم و درآمدزاست، زیرا تصاویر آن برای مراکز مختلفی از جهان کاربرد دارد. این شرکت در ماه اکتبر اعلام کرد که مجوز لازم را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گرفته است و با این حساب فعالیت تجاری این ماهواره بلامانع است و این شرکت می‌تواند از سال 2017 از طریق آن کسب درآمد کند.


این ماهواره هر 90 دقیقه یک دور حول مدار زمین می‌چرخد و قابلیت عکسبرداری با وضوح خیلی بالا را از فاصله 640 کیلومتری و در حین حرکت با سرعت 17 هزار متر در ثانیه‌ای دارد.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته