دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1395 - 15:15

عکس‌های برگزیده نیمه‌نهایی «نشنال جئوگرافی» از حیات وحش + تصاویر

مسابقه سالانه عکاسی از طبیعت «نشنال جئوگرافی» به زودی به پایان می‌رسد اما قبل از انتخاب برگزیدگان این مسابقه، داوران چندین تصویر را انتخاب کرده‌اند که جزو جالب‌ترین و جذاب‌ترین تصاویر حیات وحش امسال هستند.
کد خبر : 134405

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از boredpanda، در مسابقه امسال، عکاسان سرتاسر جهان در چهار رشته با هم رقابت می‌کنند: چشم‌انداز، مسائل محیط زیستی، اکشن و پرتره حیوانات.


به گفته سارا پلگر، مدیر مسابقات عکس نشنال جئوگرافی، انتخاب این چهار رشته به عکاسان فرصت داده است که از پیچیدگی‌ها و زیبایی‌های دنیای اطراف ما بهترین عکس‌ها را بگیرند.


در ادامه تصاویر برگزیده مقدماتی این مسابقه را می‌بینیم:


نور بیگانگان



این نورها واقعا شگفت‌انگیزند؛ انگار که بیگانگان به این سرزمین پا گذاشته‌اند.



نامزدی ماهی‌خورک‌ها



این پرنده که ماهی‌خورک نام دارد، برای هدیه نامزدی جفتش یک حشره شکار کرده است و تقدیم آن می‌کند.



رقص زیر باران



روباهی در زیر باران گیر افتاده است.



ایستاده در عمق جنگل



عکاس این عکس می‌گوید: «صبح‌ در حال قدم زدن در جنگل بودم که سعادت مواجه شدن با این تصویر را پیدا کردم. این قسمت از جنگل آنقدر تراکم درخت‌ها زیاد بود که نمی‌دانستم روز است یا شب. از سوی دیگر مه سنگین جو دلسردکننده‌ای نیز به این تصویر می‌داد. این مار خال‌خالی بسیار زیبای 20 سانتی‌متری روی درخت چمباتمه زده بود و گویا به من زول زده بود. در جا دوربینم را جلویش گرفتم و عکسش را گرفتم».



پیش‌زمینه یخی



تصویر مرغان دریایی که روی یخ‌های دریا نشسته‌اند.



خط آب کوروکودیلی



این یک کوروکودیل آمریکایی است که به نوعی روی سطح آب خود را شناور کرده است که خط آب با سطح بدنش یکی شده است.



پروتره جغد چشم‌چپ



این یک جغد بزرگ شاخدار است که به تازگی به سرطان پلک دچار شده است و همین امر باعث شده که چشم‌هایش چپ شود.



تفریحگاه یک حلزون



تصویری از یک حلزون که در یک گیاه از رسته آناناسیان، جای استراحت پیدا کرده است. این تصاویر گاهی سرعت انسان را کم می‌کند تا شگفتی‌های خیلی کوچک دور و برش را بیشتر دریابد.



میهمان اقیانوس



هر ساله پاییزها شیرماهی‌ها به این منطقه در شمال روسیه شنا می‌کنند. یک روز در امتداد ساحل راه می‌روند تا خود را به جای خلوت برسانند. عکاس این عکس می‌گوید: «از میان این شیر دریایی‌ها عبور کردم تا به این شیر دریایی رسیدم که روی شن‌ها خوابیده بود و به دندان‌های درازش تکیه کرده بود. زمانی که این عکس را از آن گرفتم زود متوجه شد و بیدار شد».



استحمام در برف



این روباه در حال حمام کردن و تمیز کردن خودش در برف است.



استودیوی طوطی دریایی



این عکس زمستان گذشته در جزیره «اسکومر» در ولز - در جنوب غربی بریتانیا- گرفته شده است و به خوبی حیات وحش را به تصویر کشیده است. این عکس تصویر یک طوطی دریایی است که هر سال به این جزیره مهاجرت می‌کنند. تعداد این طوطی‌های دریایی در زمستان در این منطقه زیاد می‌شود که دیگر از انسان‌ها نمی‌ترسند. این تصویر در حین ریزش باران گرفته شده است و به دلیل نترسیدن این حیوان از انسان، عکاس به راحتی توانسته است خود را به آن نزدیک کند.



موج مه



امواج مه در همسایگی دره «میل» در کالیفرنیا که به سمت کوه‌ها جریان یافته است.



توفان در اقیانوس آرام



برق ابر عظیم کومولونیمبوس روی اقیانوس آرام که با سرعت بسیاری به سمت آمریکای جنوبی در حال حرکت است.



مرغ مگس‌خوار



جوجه یک مرغ مگس‌خوار که در راه خانه‌اش پیدا شده است. عکاس این عکس می‌گوید: «آنقدر این جوجه شوکه شده بود که به من اجازه داد آن را بردارم و به ایوان خانه‌ام ببرم. در این زمان چند تا عکس از آن گرفتم تا بعدا آن را رها کنم».


گزارش: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته