دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چهار راهکار آموزش و پرورش برای چاپ اسناد خیانت‌های آمریکا در کتب درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از برگزاری نشست مشورتی برای عملیاتی کردن ورود اسناد خیانت‌های آمریکا به کتب درسی خبر داد.
کد خبر : 131793

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص انتقاد رهبر معظم انقلاب درباره عدم وجود اسناد خیانت‌ها و دخالت‌های دولت آمریکا در کتب درسی، اظهار کرد: این راهبرد جدیدی که مقام معظم رهبری فرمودند نسبت به کتب درسی در آموزش و پرورش و دانشگاه است.


وی افزود: در این خصوص فورا با برخی از همکاران جلسه گذاشتیم و مشورت کردیم که چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد: راهکارهای متعدد و متنوعی را همکاران پیشنهاد کردند که باید در جلسات بعد آنها را تکمیل کنیم.


وی بیان کرد: یکی از این راهکارها این است که این موضوع را در برنامه درسی در نظر بگیریم تا علاوه بر اینکه تاریخ تسخیر لانه جاسوسی و 13 آبان در کتب درسی آمده است، به محتوای اسناد نیز بپردازیم.


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: راهکار دوم این است که سیر مطالعاتی از اسناد لانه جاسوسی را به صورت موضوعی طراحی کنیم.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به سومین راهکار پیشنهادی، گفت: در مجلات رشد نیز می‌توانیم به صورت موضوعی بپردازیم.


وی افزود: چهارمین راهکار این است که این کتاب‌ها در کتابخانه‌های مدارس قرار گیرد تا دانش آموزان به هنگام نیاز و انجام پروژه‌های مطالعاتی به این مطالب دسترسی داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان عنوان کرد: برخی از این موضوعات در حال حاضر مطرح شد و امیدواریم بعد از اینکه همکاران روی ابعاد موضوع تأمل کردند، برنامه خوبی برای اجرای کردن این راهبرد اساسی که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، انتخاب کنیم.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که «آیا این موضوع در کتب درسی سال تحصیلی آینده عملیاتی خواهد شد؟»، تأکید کرد: نمی‌شود گفت صد درصد همه چیز را کاملا انجام خواهیم داد، اما قدم‌های اولیه برداشته شد.


وی تصریح کرد: ما در تغییرات کتب درسی به کتاب‌های درسی در پایه‌های یازدهم و دوازدهم رسیده‌ایم و باید این مطالب را چنان جایابی کنیم که متناسب با شرایط دانش آموزان باشد.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: ما نمی‌خواهیم این موضوع را کاری سفارشی، دیکته‌ای و الصاقی کنیم بلکه باید در متن کتاب‌ها مستحکم باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته