دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1395 - 11:43

سفارش پیتزا با تاتوی روی بازو

«پیتزا هات» دست به ابتکار جالبی زده است و برای این که مشتریانش خیلی راحت بتوانند غذای مورد نیازشان را سفارش بدهند، از یک تاتو استفاده کرده است.
کد خبر : 127721

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از CNet، برای سفارش غذا از پیتزا هات کافی است تلفن را مقابل تاتوی جوهری روی بازویتان بگیرید تا پیتزای پنیری و داغ به آدرستان ارسال شود. این تاتو یک تاتوی واقعی نیست و یک برچسب جوهری موقت است که دقیقا شبیه به برچسب‌های آدامس خرسی دوران بچگی‌مان است.


علاوه بر این لازم است که برنامه NFC روی موبایل‌تان را لمس کنید تا هنگامی که سفارشتان حاضر شد، موبایل شروع به پخش الارم کند. سپس سفارشتان را تائید کنید و منتظر رسیدن آن باشید.


گفتنی است که NFC یا ارتباط حوزه نزدیک، نوعی وسیله ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه در مجاورت همدیگر است که در فاصله‌های کوتاه (حداکثر چند سانتی‌متر) کاربرد دارد.


NFC جایگزینی برای انتقال اطلاعات و فایل‌ها بین دو دستگاه موبایل توسط بلوتوث است که برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جست‌وجوی دستگاه‌های نزدیک ندارد و به سادگی و با نزدیک کردن دستگاه دوم قابل استفاده است.


فعلا فقط 40 عدد از این برچسب‌ها در اروپا قابل دسترس است و مشتریان پیتزا هات می‌توانند با رفتن به صفحه فیس‌بوک این برند غذایی، جزئیات برنده شدن این برچسب‌ها را مطالعه کنند.


مترجم: مهدیه طاهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته