دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 12:04
دبیر جشنواره در گفت‌وگو با آنا خبر داد

اجرای آثاری از کشور اسپانیا و چک در جشنواره تئاتر دانشگاهی

امیر مرسلی از حضور آثار نمایشی گروه‌های کشور اسپانیا و چک در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 12417

امیر مرسلی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، اتفاقات برگزاری جشنواره مناطق را مهم‌ترین اتفاق این دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی کرد و در ادامه گفت: «مناطق به عنوان اصلی‌ترین‌ بخش جشنواره از 5 تا 10 اردیبهشت ماه در کیش برگزار خواهد شد. در این بخش علاوه بر ارزیابی 20 اثر نمایشی 5 کارگاه‌های آموزشی توسط مدرسانی که اسامی‌ آنها متعاقباً اعلام می‌شود، برپا خواهد شد.»


دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در سخنانش بیان کرد: «در بخش مناطق محب خدایی –معاون گردشگری منطقه آزاد کیش- حمایت‌های قابل توجهی داشته‌ و با نگاه مثبت به جشنواره تئاتر دانشگاهی در خصوص ایاب‌وذهاب، اسکان، خوراک و تخصیص سالن همکاری کرده است.»


وی همچنین تصریح کرد: «پس از جشنواره مناطق، بخش بعدی جشنواره در تهران برگزار می‌شود که در آن 13 اثر نمایشی مورد بازبینی قرار می‌گیرد و نمایش‌هایی که از لحاظ کیفی در سطح مناسبی قرار داشته باشند به جشنواره نهایی می‌رسند.»


وی در معرفی بازبینان این بخش از جشنواره گفت: «قطعاً این هیأت بازبین از اساتید بنام و هنرمندانی تشکیل خواهد شد که در حوزه نمایش حرفه‌ای هستند و با تئاتر دانشگاهی آشنایی لازم را دارند. هیأت بازبین هنوز قطعی نشده است.»


دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در اشاره به حضور گروه‌های خارجی عنوان کرد: «ما از کشورهای آلمان، هلند، اسپانیا، چک، فرانسه، سوئد، مصر و ایتالیا برای شرکت در جشنواره دعوت کرده‌ایم که تاکنون حضور گروه‌ نمایشی از کشورهای اسپانیا و چک قطعی شده است. درحال‌حاضر فیلم آثار گروه‌های خارجی دیگر کشورها در دست بررسی است تا نسبت به شرایط جشنواره نمایش‌های مناسبی انتخاب شود.»


مرسلی در خصوص سطح کیفی جشنواره تشریح کرد: «ما از آغاز به کمیت توجهی نداشته‌ایم و کارهای هر دانشگاه که از نظر بازبین‌ها مورد تایید بوده به مرحله بعد راه یافته است. این امر اگرچه مسئولیت ما را سخت‌تر کرد اما از این بابت که حق کسی ضایع نشده است خو. هدف ما این است که نمایش‌های ارزشمندی در قالب جشنواره اجرا شوند، بنابراین آثاری که از نظر کیفی مطلوب باشند در بخش بین‌الملل و نمایش‌هایی که کمی سطحشان پایین‌تر است در بخش آزاد اجرا خواهند شد.»


وی افزود: «ممکن است 5 نمایش و یا حتی 20 اثر به بخش بین‌الملل راه یابند، بنابراین محدودیتی در تعداد نخواهیم داشت.»


وی درباره همکاری تئاتر مولوی در این دوره جشنواره تصریح کرد: «در گفت‌وگویی که با امیرحسین حریری مدیر تئاتر مولوی داشتم، در جریان روند سریع آماده‌سازی سالن قرار گرفتم. طبق آنچه که در این دیدار متوجه شدم این بود که حریری هم در تلاش است تا این سالن نه تنها برای برپایی جشنواره بلکه برای آغاز فعالیت، سالن هرچه زودتر بازگشایی شود.»


وی با تاکید بر این‌که نمی‌توان برای همکاری تئاتر مولوی در جشنواره پیش‌بینی مشخصی اعلام کرد، گفت: «آثار این دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی در 3 سالن دانشگاه تهران، 2 سالن دانشگاه هنر، 1 سالن دانشگاه سوره، خانه موزه استاد انتظامی، تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران، سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، سالن‌های خصوصی چون باربد، دراما، منشور هنر، ناصرخسرو و ... روی صحنه خواهد رفت.»


مرسلی در سخنانش همچنین اظهار کرد: «بخش خصوصی به خاطر اعتبار جشنواره همکاری بسیار خوبی داشته است، البته هنوز در بخش اهدای جوایز به تفاهم نرسیده‌ایم.»


هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امیر مرسلی ۲۶ اردبیهشت ماه برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته