دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نخستین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل و توسعه پایدار

سردار جلالی: صحنه درگیری ما با عربستان و اسرائیل در FATF جدی خواهد بود/ عربستان در مقابل ما در وضعیت آفندی قرار دارد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه ما باید در حوزه بازدارندگی کاری کنیم که دشمن از ما بترسد، گفت: قدرت بازدارندگی باید مرتباً در کشور تقویت شود و ما این تصویر را به دنیا نشان دهیم که دارای قدرت بازدارندگی هستیم.
کد خبر : 122876

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز دوشنبه ـ 12مهرماه ـ در نخستین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل و توسعه پایدار با اشاره به ایام محرم اظهار کرد: بی‌بی‌سی سال‌ها قبل مستندی را در رابطه با محرم درست کرده بود و در مورد این مستند به این نتیجه رسیده بودند که محرم پشتوانه محکمی برای ایران است و هر تهدیدی را با این روحیه می‌توان پاسخ داد.


وی در این باره اضافه کرد: خبرنگاری به بوش گفته بود که اگر به ایران حمله کنید جایگاه تو برای ایرانیان جایگاه شمر هست زیرا ایرانیان هر مهاجمی را در جایگاه شمر و یزید می‌دانند قطعا باید از مؤلفه‌های قدرت نرم به نحو احسن استفاده کنید.


درگیری ایران و عربستان حوزه‌های سایبری، اقتصادی و نظامی است

وی با بیان اینکه «پدافند ذاتاً یک کلمه دفاع در ذات خود دارد و این دفاع، دفاع در برابر تهدید و مهاجمات است»، گفت: آسیب‌ناپذیری کشور در برابر تهدیدات مفهوم کلی از تعریف رهبر انقلاب از کلمه پدافند است.


جلالی با اشاره به منافع حیاتی کشور و حفظ 100درصدی آن تصریح کرد: وزارت کشور باید الگوهای مناسبی را در این زمینه برای مردم داشته باشد.


عنصر تهدید باید از طریق دروس دانشگاهی به نظام مهندسی ما وارد شود


وی با بیان اینکه ما باید در نظام مهندسی، عنصر تهدید را که حذف کرده بودیم اضافه کنیم و این نیازمند دروس دانشگاهی است، افزود: عالی‌ترین سرمایه، انسان است که ما باید این سرمایه را به نحوی احسن حفظ کنیم و از آن استفاده کنیم.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه کشورمان گفت: برخی مواقع اسرائیل و عربستان با هم کار می‌کنند و برخی مواقع این دو به سرکردگی آمریکا کار می‌کنند؛ اما اسرائیل و عربستان در حوزه‌های جدید با ما درگیر هستند و حوزه نظامی اولین تهدیدی است که می‌تواند در این زمینه مطرح باشد و همواره این تهدیدات استمرار داشته است.


وی با بیان اینکه آنها سلاح‌های زیادی را علیه ایران خریداری کرده‌اند، عنوان کرد: امروزه رهبران عربستان انسان‌های کم‌استراتژی هستند و در وضعیت آفندی هستند. اگر بخواهند در منطقه بجنگند از طریق عربستان وارد می‌‌شوند و لذا شناخت عربستان و تهدید از این ناحیه مهم است و همچنین این سه همیشه باید مورد رصد باشند.


جنگ سایبری نیز سومین حوزه درگیری ایران و عربستان است و عربستان در حوزه فرهنگی و انتخابات نیز توانمندی دارد و حتی در زمینه حمله به زیرساخت‌ها ظرفیت سایبری برای خود ایجاد کرده است

وی با بیان اینکه صحنه جنگ ما و عربستان خلیج فارس است، گفت: جنگ در این منطقه در ابتدا به ضرر عربستان و سپس به ضرر ما و سوم به ضرر آمریکاست و دو طرف این توانایی را دارند که علیه هم کار کنند و هم می‌توانند برای طرفین بازدارندگی ایجاد کنند.


عربستان به دنبال هرگونه ضربه زدن در حوزه نفت به ایران است


وی با تأکید بر اینکه ما باید در حوزه بازدارندگی کاری کنیم که دشمن از ما بترسد، بیان کرد: اگر دشمن ترسی از ما نداشته باشد به ما حمله می‌کند پس نباید کاری کنیم که آنها احساس ترس نکنند.


جلالی تأکید کرد: قدرت بازدارندگی باید مرتباً در کشور تقویت شود و ما این تصویر را به دنیا نشان دهیم که دارای قدرت بازدارندگی هستیم و اختلافات داخلی را در این زمینه کنار بگذاریم.


وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی دومین حوزه جدی درگیری میان ایران و عربستان است گفت: جنگ سایبری نیز سومین حوزه درگیری ایران و عربستان است و عربستان در حوزه فرهنگی و انتخابات نیز توانمندی دارد و حتی در زمینه حمله به زیرساخت‌ها ظرفیت سایبری برای خود ایجاد کرده است.


رئیس پدافند غیر عامل کشور افزود: البته وزارت اقتصاد اخیرا موفقیت خوبی به دست آورد و عربستان مجبور به کاهش تولید نفت شد. آنها به دنبال هرگونه ضربه زدن در حوزه نفت هستند. در حوزه مالی و پولی هم این درگیری وجود دارد.


وی با اشاره به بحث FATF تأکید کرد: عربستان و اسرائیل عضو ناظر منطقه‌ای در FATF هستند که به موضوع صلاحیت‌ها رسیدگی می‌کنند و این صحنه درگیری جدی خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته