دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1395 - 09:07

درخواست ناسا برای ارائه ایده‌های نو و راهکار بقا در کرات

سازمان فضایی آمریکایی، ناسا، امکانی را برای عموم ایجاد کرده است تا در مدت محدودی ایده‌های خود را برای سفرهای فضایی و بقا در کرات دیگر ارائه دهند.
کد خبر : 120463

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از Engadget، بسیاری فکر می‌کنند که ایده‌ها و تئوری‌هایی برای بقا در فضا دارند. برخی نیز این ایده‌ها را آزموده‌اند و درستی و نادرستی آنها را مشخص کرده‌اند اما تا امروز امکانی برای ارائه آن نداشته‌اند. سازمان فضانوردی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که بخش NASA iTech این سازمان پنجره‌ای نوین به آینده فضانوردی گشوده و قرار است برای پیشبرد دانش و تکنولوژی در این حوزه، ایده‌های همگان را بررسی کند.


این امکان که برای مدت محدودی از امروز تا 17 اکتبر (20 مهر 95) وجود دارد، قرار است ایده‌های مختلف در زمینه‌های مختلف فضانوردی را جمع‌آوری، بررسی و از میان آنها 10 ایده برتر را انتخاب کند.


بنابر اعلام ناسا، این سازمان در حال حاضر بیشتر در پنج حوزه نیازمند دریافت فکرهای نو است و این ایده‌ها را در تک‌برگ‌های سفید دریافت خواهد کرد. براساس گزارش آنا، این پنج حوزه شامل محافظت در برابر تشعشعات، سامانه‌های پشتیبانی حیات، سلامت فضانوردان، پیشرانه در فضا و سیستم‌های کنترل گازها در گلخانه‌های فراشفاف است و ناسا آماده پذیرش ایده‌های نو از شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، بخش دولتی، افراد و شرکت‌های هوافضاست تا با جمع‌بندی آنها به پیشرفت‌های لازم دست پیدا کند.


این اعلامیه افزوده است که ناسا خود نیز به تحقیقاتش ادامه خواهد داد اما از میان طرح‌های رسیده، 10 طرح منتخب برای ماه دسامبر (آذرماه 95) در مقر اصلی ناسا حاضر خواهند شد و پس از مصاحبه نهایی، سه طرح برگزیده، بودجه و امکانات لازم برای پیاده‌سازی و توسعه را دریافت خواهند کرد.


مأموریت اعزام انسان به مریخ و سفرهای فضایی دوردست، دو دغدغه اصلی ناسا برای دهه آینده هستند و این سازمان تلاش می‌کند از هم‌اکنون تکنولوژی‌های لازم برای آنها را تدارک ببیند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته