دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 09:45
با پیشرفت فناوری

جنگ سایبری جای جنگ نظامی را می‌گیرد

ارتش‌های جهان همواره یکی از کانون‌های پیشرفت فناوری در تاریخ بشر بوده‌‌اند و اغلب جهش‌های تکنولوژی از صنایع نظامی آغاز شده است اما در قرن بیست و یکم، این جهش‌های فناوری است که ارتش‌ها را به فکر ایجاد تغییرات انداخته و اکنون نیروی دریایی آمریکا تصمیم به تأسیس پایگاه‌ نظامی سایبری گرفته است.
کد خبر : 11944

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از Engadget، نیروی دریایی ارتش آمریکا (NAVY) اعلام کرده است که به زودی یک چارچوب جنگ سایبری را عملیاتی می‌کند تا در صورت لزوم به کشورهای متخاصمی که از سوی کاخ سفید معرفی می‌شوند با دستور این نهاد حمله سایبری کند.


پیش از این یکی از مقامات نظامی ایالات متحده در یک کنفرانس دفاعی برای تشریح این ایده گفته بود: «برای برنده شدن در یک چاقو کشی، تو هم باید چاقو را بچرخانی».


اگرچه پیش از این و در تقابل با کره شمالی در مسأله حمله به شرکت سونی نیز دستگاه‌های امنیتی آمریکا وارد درگیری‌های محدود سایبری شده بودند، اما به‌نظر می‌رسد با راه‌اندازی پایگاه تازه تأسیس سایبری، این نیروها بیشتر قصد دفاع در مقابل مزاحمت‌های مجازی چین، روسیه و دیگر کشورها را دارند.


هنوز مشخص نیست که این طرح تازه، بخشی از طرح جمع‌آوری اطلاعات تهدیدات آمریکاست یا اهداف دیگری را دنبال می‌کند.


نیروی دریایی قصد دارد طرح سایبری خود را با تقسیم اهداف بزرگ به بخش‌های کوچک‌تر به اهداف اصلی دست پیدا کند. در صدر فهرست اهداف ناوی آمریکا، افزایش توان دفاعی قرار دارد که قصد دارد از زیرساخت‌های سایبری نظامی دفاع کند و سطح امنیت آنها را افزایش دهد.


رتبه بعدی در اختیار سرمایه‌گذاری برای افزایش توان آی‌تی و آمادگی برای شرایط ویژه است. این بخش از برنامه بیشتر متکی بر تجاربی است که بخش‌های صنعتی و تجاری آمریکا طی سالیان از حملات سایبری کسب کرده‌اند. آخرین بخش نیز برای تشکیل 40 تیم از نیروی دریایی آمریکاست که توانایی انجام عملیات‌های تخریب برون مرزی در حوزه سایبری را داشته باشند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب