دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاهش 63 درصدی غرق شدگی در دریای مازندران

علیرضا یونسی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در محمودآباد ، آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در آب های ساحلی دریای مازندران را 44 نفر اعلام کرد.
کد خبر : 106899

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، وی گفت که بیشتر قربانیان هنگام شنا در خارج از زمان فعالیت طرح های سالم سازی و یا ورود به مناطق شنا ممنوع جان خود را از دست دادند.
یونسی همچنین گفت که از ابتدای اجرای طرح سالم سازی دریا در مازندران تاکنون ناجیان غریق یک هزار و 489 نفر را از غرق شدن نجات دادند.
طرح سالم سازی دریا در مازندران از اول خرداد در 95 نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه می یابد.
معاون استاندار مازندران گفت که امسال 870 ناجی غریق در نقاط ساحلی اعم از محوطه طرح های سالم سازی و مناطق شنا ممنوع مستقر شدند حافظ جان مردم باشند.
یونسی همچنین به مجریان طرح های سالم سازی دریا در سواحل استان نسبت به هرگونه کوتاهی در حفاظت از جان مسافران و مجاوران هشدار داد .
وی گفت: به نظر می رسد متولیان بعضی از طرح ها توانایی اجرای درست طرح و تامین امنیت مسافران را ندارند و به طور قطع درصورت ادامه این چالش ، این طرح ها تعطیل خواهند شد.
یونسی همچنین از شنا در شب به عنوان یکی از مهم ترین عوامل غرق شدگی منتهی به مرگ یاد کرد و اظهار داشت : آمار غریق در شب امسال بیش از ساعت کاری طرح های سالمسازی دریا بوده است.
وی افزود : برای مقابله با این وضعیت ، لازم است منشور اخلاقی و هشدار ها در طرح های دریا و مناطق ممنوعه تدوین و نصب شود.
معاون استاندار مازندران همچنین با اشاره به اعزام بازرسان استانداری به شهرهای ساحلی به منظور سرکشی و بررسی اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از جان مردم ، گفت : ما مسئولان موظف به تامین جان مردم هستیم و باید برای تامین امنیت مردم تمام تلاش خود را به کار ببندیم و با هرگونه بی احتیاطی از سوی هرکس برخورد خواهیم کرد.
یونسی اطلاع رسانی و آگاهی مردم از خطرات دریا را مهم ارزیابی کرد و گفت : فرمانداران اطلاع رسانی به مردم را در اولویت خود قرار دهند .
این نشست با حضور فرمانداران شهرهای ساحلی بابلسر ، فریدونکنار ، محمودآباد ، نور ، نوشهر و اعضای ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا استان برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: غرق مازندران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته