آخرین اخبار:

سروش‌پلاس به رکورد ۴۲ میلیون نصب و ۱۲ میلیون کاربر فعال رسید

سروش‌پلاس به رکورد ۴۲ میلیون نصب و ۱۲ میلیون کاربر فعال رسید
سروش‌پلاس در پایان سال ۱۴۰۳ با ثبت بیش از ۴۲ میلیون نصب و ۱۲ میلیون کاربر فعال، آمار تازه‌ای از وضعیت خود ارائه کرد. این داده‌ها تصویری از میزان استفاده کاربران و روند فعالیت این پیام‌رسان در طول سال نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری آنا؛ گزارش سالانه پیام‌رسان ایرانی سروش‌پلاس، سندی جامع از عملکرد، دستاورد‌ها و برنامه‌های این سکو در سال ۱۴۰۳ است که با هدف ارائه دیدگاهی شفاف از فعالیت‌های انجام‌شده از آغاز بهار تا پایان زمستان تدوین شده. تمرکز اصلی این مجموعه بر ارائه خدمات کاربرمحور بوده و این گزارش بازتابی از فعالیت‌های انجام‌شده در طول سال است.

بیش از ۴۲ میلیون کاربر از آغاز فعالیت سروش‌پلاس تا پایان سال ۱۴۰۳ در این پیام‌رسان ثبت‌نام کرده‌اند. در همین سال، بیش از ۱۲ میلیون کاربر فعال به‌صورت مستمر از امکانات مختلف سکو استفاده کرده‌اند.

کاربران اندرویدی بیشترین سهم استفاده را داشتند

بیش از ۹۹٪ کاربران از طریق نسخه اندروید فعال بوده‌اند. سهم نسخه وب حدود ۰/۸٪ و iOS کمتر از ۰/۱٪ از کل کاربران را تشکیل داده است. این توزیع نشان می‌دهد که استفاده از سروش‌پلاس عمدتاً بر بستر اندروید متمرکز بوده است.

شهر‌های تهران، شیراز، اصفهان، رشت، اهواز و زاهدان بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده‌اند. این آمار بر اساس داده‌های فایربیس گوگل و نظرسنجی‌های دوره‌ای کاربران به‌دست آمده است.

نصب‌ها از بازار‌های عرضۀ برنامک موبایلی ایرانی

مارکت‌های ایرانی همچنان مسیر اصلی جذب کاربران جدید بوده‌اند. کافه‌بازار با ۳٬۳۳۴٬۲۴۱ نصب و مایکت با ۲٬۹۵۳٬۴۶۰ نصب بیشترین سهم را داشته‌اند. ورودی وب‌سایت با ۳۷٬۰۸۱ نصب سهم کمتری داشته، اما به‌عنوان مسیر مکمل عمل کرده است.

میانگین امتیاز کاربران سروش‌پلاس در کافه‌بازار از حدود ۴/۱ در ماه‌های ابتدایی سال به بیش از ۴/۵ در ماه‌های پایانی رسیده است. در مایکت نیز میانگین امتیاز کاربران در محدوده بالای ۴ حفظ شده و در ماه‌های پایانی به ۴/۵ رسیده است.

رضایت کاربران در آمار

بر اساس تحلیل نظرات کاربران در مایکت، ۴۱/۸٪ امتیاز «عالی»، ۲۰/۹٪ «خیلی خوب» و ۳۰/۹٪ «خوب» ثبت کرده‌اند. تنها ۶/۱٪ نظرات در سطح «متوسط» و ۰/۲٪ در سطح «ضعیف» بوده است.

سامسونگ با ۴۶/۴٪ بیشترین سهم را در میان برند‌های تلفن همراه کاربران داشته است. پس از آن، شیائومی با ۳۱/۲٪، هوآوی با ۴/۴٪، آیفون با ۱/۸٪ و ال‌جی با ۰/۸٪ قرار داشته‌اند. ۱۵/۲٪ کاربران نیز از سایر برند‌ها استفاده کرده‌اند.

پیام‌ها و رکورد‌ها

بیش از ۲۱ میلیارد پیام در سال ۱۴۰۳ در سروش‌پلاس ارسال شده است. از این تعداد، حدود ۱۶/۸ میلیارد پیام در گفت‌و‌گو‌های شخصی، ۴/۵ میلیارد در گروه‌ها و نزدیک به ۳۰۰ میلیون پیام در کانال‌ها رد و بدل شده است.

یکی از کاربران با ارسال ۲٬۴۴۵٬۳۶۰ پیام، بیشترین تعداد پیام ارسالی را ثبت کرده است. در پرتعامل‌ترین روز سال، بیش از ۵۸ میلیون پیام رد و بدل شده است.

تماس‌ها و فایل‌ها

در سال ۱۴۰۳، ۱۵/۵ میلیون تماس صوتی و ۱۱/۵ میلیون تماس تصویری برقرار شده است. تماس‌های صوتی حدود ۳۵٪ بیشتر از تماس‌های تصویری بوده‌اند.

بیش از ۳ میلیارد فایل در بخش‌های مختلف سروش‌پلاس ارسال شده است. حدود ۲/۳ میلیارد فایل در چت‌های شخصی و بیش از ۷۱۰ میلیون فایل در کانال‌ها و گروه‌ها به اشتراک گذاشته شده‌اند.

فضای ابری و پیک ترافیک

در سال گذشته، بیش از ۱۱/۲ پتابایت داده در فضای ابری سروش‌پلاس بارگذاری شده است. از این میزان، ۴/۳ پتابایت مربوط به چت‌های شخصی و بیش از ۰/۶۸ پتابایت در گروه‌ها و کانال‌ها بوده است.

در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳، هم‌زمان با پخش زنده فینال کشتی حسن یزدانی در المپیک ۲۰۲۴، سروش‌پلاس با پیک ۱/۵۳ گیگابیت بر ثانیه، بالاترین میزان مصرف داده سال را ثبت کرده است.

بات‌ها و حریم خصوصی

انتقال ۱۴/۲ میلیون پیام از طریق «بات انتقال محتوا» به سروش‌پلاس سال ۱۴۰۳ دیگر آمار جالبی محسوب می‌شود که در گزارش سالانۀ این پیامرسان ایرانی وجود دارد. همچنین ۱٬۶۴۲ کانال از طریق این بات راه‌اندازی یا بازیابی شده‌اند.

بیش از ۸۲۲ هزار کاربر تنظیمات پیش‌فرض حریم خصوصی خود را شخصی‌سازی کرده‌اند. در سال گذشته، ۲۴۱٬۹۴۱ نفر در تمام ۳۶۶ روز سال در اپلیکیشن فعال بوده‌اند.

قابلیت‌های جدید گفت‌و‌گو

قابلیت بایگانی گفت‌و‌گو‌ها در سه‌ماهه پایانی سال ارائه شده و بیش از ۴۵۴ هزار کاربر از آن استفاده کرده‌اند. در زمستان ۱۴۰۳ نیز قابلیت بایگانی خودکار گفت‌و‌گو‌ها برای پیام‌های دریافتی از مخاطبان ناشناس فعال شده و بیش از ۶۹ هزار کاربر آن را فعال کرده‌اند. بیش از ۳/۲ میلیون نظرسنجی ناشناس و ۶۸ هزار نظرسنجی شناس ساخته شده‌اند. مجموعاً بیش از ۶۵ میلیون رأی ثبت شده است.

آمالری جالب از ویترین و واکنش‌ به پیام‌ها در سروش پلاس

بیش از ۱۳/۵ میلیون ری‌اکشن در کانال‌ها و حدود ۳۸۹ هزار ری‌اکشن در سه‌ماهه پایانی سال در گروه‌ها ثبت شده است. پست‌چین به‌عنوان بخش «اکسپلور» سروش‌پلاس، میزبان بیش از ۲/۶ میلیون کاربر فعال بوده و پست‌های آن بیش از ۱/۷ میلیارد بار دیده شده‌اند.

گروه‌ها، کانال‌ها و تبلیغات

در سال ۱۴۰۳ بیش از ۴/۲ میلیون گروه و کانال فعال بوده‌اند. حدود ۲/۳ میلیون گروه برای گفت‌و‌گو و بیش از ۱/۸ میلیون کانال برای انتشار محتوا فعالیت داشته‌اند. همچنین بیشتر از ۱/۸ میلیون کانال جدید در سال ۱۴۰۳ ایجاد شده‌اند. پست‌های منتشرشده در کانال‌ها بیش از ۸۱ میلیارد بازدید داشته‌اند.

تبلیغات «پین» با بیش از ۱۵ میلیارد بازدید و تبلیغات درون‌کانالی با بیش از ۲۴۴ میلیون بازدید ثبت شده‌اند.

پشتیبانی و امنیت

سروش‌پلاس در سال ۱۴۰۳ با دو شرکت تبلیغاتی یکتانت و تپسل همکاری رسمی آغاز کرده و فروش ظرفیت‌های تبلیغاتی خود را به این دو سکو واگذار کرده است.

تیم پشتیبانی سروش‌پلاس در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۷۷ هزار درخواست پشتیبانی ثبت‌شده را بررسی کرده است. از این تعداد، ۸۹ هزار درخواست از طریق بات هوشمند پشتیبانی به‌صورت خودکار پاسخ داده شده و ۵۷ هزار مورد از آنها مجدداً توسط کارشناسان بازبینی شده‌اند. نزدیک به ۸۹ هزار درخواست دیگر نیز به‌طور مستقیم توسط کارشناسان پاسخ داده شده است. مجموعاً طی این سال بیش از ۶٬۱۶۰ ساعت خدمت‌رسانی از سوی کارشناسان و سامانه‌های پشتیبانی به کاربران ارائه شده است.

بات هوشمند پاسخ‌گو بر پایه فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته و در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۸۹ هزار تیکت از طریق آن بررسی و پاسخ داده شده است.

سامانه‌های ایمنی سروش‌پلاس در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار لینک مخرب شامل فیشینگ، بدافزار، کلاهبرداری و جعل برند را شناسایی و مسدود کرده‌اند.

گزارش سالانه سروش‌پلاس تصویری از وضعیت کاربران، میزان استفاده و عملکرد خدمات این پیام‌رسان در سال ۱۴۰۳ ارائه می‌دهد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا