دوشنبه  11  فروردین  1399
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

با این خوردنی‌ها از ابتلا به کرونا در امان بمانید

چهارشنبه 06 فروردین 1399 ساعت 20:35
عادات غذایی و رفتاری درست شامل خوب کافی، کنترل استرس، فعالیت فیزیکی، شستشوی صحیح دست‌ها و مصرف غذاهای سالم است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عادات غذایی و رفتاری درست شامل خوب کافی، کنترل استرس، فعالیت فیزیکی، شستشوی صحیح دست‌ها و مصرف غذاهای سالم است.

اگرچه ممکن است غذا و مکمل‌های دارویی به صورت ۱۰۰ درصد نتوانند از ابتلا به ویروس‌هایی چون کرونا و آنفلوانزا جلوگیری کند اما مصرف برخی از غذاهای خاص باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

کمبود دریافت غذایی و کمبود ویتامین‌هایی مثل ویتامین C، A، D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

ویتامین C بخورید

ویتامین سی نقش کلیدی در پشتیانی از سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند و مرکبات سرشار از این ویتامین هستند.

ویتامین سی نمی‌تواند مانع از ابتلا به بیماری شود اما مطالعات روی افراد مبتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی نشان می‌دهد سطح بالای این ویتامین در خون مزایای زیادی برای بیمار دارد.

به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه ۳ واحد از گروه سبزی‌ها به‌جز سبزی‌های نشاسته‌ای و حداقل ۲ واحد میوه توصیه می‌شود

براساس گزارش‌ها، مصرف ۲۰۰ میلی‌گرم ویتامین سی در روز می‌تواند مانع از عفونت در بدن شود؛ مصرف بیش از حد فایده‌ای ندارد و بدن آن را دفع می‌کند.

یک پرتقال متوسط ۷۰ میلی‌گرم، گریپ‌فروت ۹۰ میلی‌گرم و فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ خام حاوی ۱۵۰ میلی‌گرم ویتامین سی است.

ویتامین سی را با این خوردنی‌ها تامین کنید

پرتقال

نارنگی

لیموشیرین

کیوی

انواع کلم

گل کلم

شلغم

فلفل سبز

فلفل دلمه‌ای 

نوشیدنی‌های گرم و سوپ را فراموش نکنید

از جوانه‌های گندم، ماش و شبدر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

روزانه از جوشانده آویشن و پونه کوهی برای تقویت سیستم ایمنی استفاده کنید.

در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید.

از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان فصل مثل انار، پرتقال‌های تو سرخ، گریپ فروت و سیر و... استفاده کنید.

مواد حاوی آنتی اکسیدان

آب انار

گردو

آلبالو خشک

زردچوبه

تخم کدو

لوبیای پخته

هویج

سیب زمینی شیرین

بادام درختی

تخمخ آفتابگردان 

دریافت کافی ریز مغذی‌ها و پروتئین از برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا دارد.

انتهای پیام/4133

http://ana.ir/i/479822
آیا ویروس کرونا بر روی قلب تأثیر می‌گذارد؟

آیا ویروس کرونا بر روی قلب تأثیر می‌گذارد؟

پرسش‌ و پاسخ‌های مهم درباره نگهداری از بیماران مبتلا به کرونا در منزل

پرسش‌ و پاسخ‌های مهم درباره نگهداری از بیماران مبتلا به کرونا در منزل

کدام ویتامین‌ها برای غلبه بر ویروس کرونا مؤثرند؟

کدام ویتامین‌ها برای غلبه بر ویروس کرونا مؤثرند؟

در روزهای کرونایی چگونه از خشکی پوست جلوگیری کنیم؟

در روزهای کرونایی چگونه از خشکی پوست جلوگیری کنیم؟

روبات‌های هوشمند نینجا در خدمت مقابله با کرونا

روبات‌های هوشمند نینجا در خدمت مقابله با کرونا

مصرف چه‌ گوشتی برای مقابله با ویروس کرونا مناسب است؟

مصرف چه‌ گوشتی برای مقابله با ویروس کرونا مناسب است؟

آیا ویروس کرونا جهش یافته است؟

آیا ویروس کرونا جهش یافته است؟

راه‌حل ورزشی کنترل کودکان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

راه‌حل ورزشی کنترل کودکان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

محصولات غذایی با طبع گرم تأثیری بر نابودی کرونا دارد؟

محصولات غذایی با طبع گرم تأثیری بر نابودی کرونا دارد؟

تشریح آخرین وضعیت پزشک استقلال در بیمارستان

تشریح آخرین وضعیت پزشک استقلال در بیمارستان

راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی ستاد مرکزی مقابله با کرونا دانشگاه آزاد استان تهران

راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی ستاد مرکزی مقابله با کرونا دانشگاه آزاد استان تهران

ویروس کرونا (کووید 19) تا کی در بدن ما می‌ماند؟

ویروس کرونا (کووید 19) تا کی در بدن ما می‌ماند؟

شباهت‌ها و تفاوت‌های کرونا و حساسیت‌های فصلی چیست؟ +اینفوگرافی

شباهت‌ها و تفاوت‌های کرونا و حساسیت‌های فصلی چیست؟ +اینفوگرافی