دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روش‌های سرمایه گذاری یک صندوق خطرپذیر تشریح شد

روش‌های سرمایه گذاری یک صندوق خطرپذیر تشریح شد
روش‌های سرمایه گذاری الزامات و رویکرد‌های یک صندوق خطرپذیر تشریح شد.
کد خبر : 929777

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین نظربلند مدیرعامل یک صندوق سرمایه‌گذاری امروز در نشستی خبری اظهار کرد: امسال دوازدهمین سالی است که این صندوق تأسیس شده است.

وی افزود: این صندوق روی ۱۵۰ استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده و امروز ۳۲ استارت‌آپ در حوزه شتاب‌دهی و ۳۲ استارتاپ در شناسا حضور دارند.

وی گفت: از این ۱۵۰، ۲۴ سرمایه‌گذاری با دیگر بازیگران اکوسیستم انجام داده است.

 

وی با بیان اینکه این صندوق سرمایه گذاری به عنوان شرکت اصلی VC را انجام می‌دهد، گفت: تریگ‌آپ شتابدهنده ما و از نخستین شتابدهنده‌هایی است که سابقه ۱۰ ساله دارد و در سال‌های شتابدهنده تری‌گیت را داریم که یک شتابدهنده آنلاین است.

نظربلند گفت: تریگ آپ به عنوان شتابدهنده ما تا پایان سال ۱۴۰۲، ۱۵۹ تیم پیش‌شتابدهی ۶۳ تیم را سرمایه‌گذاری کرده است که ۲۷ تیم آنها جذب سرمایه داشتند.

نظربلند گفت: یک شتاب‌دهنده تخصصی داریم که در حوزه ساختمان و در کنار آن شتابدهنده‌های تخصصی در حوزه‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: دوره رشدی برای استارتاپ‌ها از مرحله کشت تا مراحل بالاتر را دربرمی‌گیرد شناسا با زیربرند‌های خودش تا مرحله پیدایش و رشد و توسعه تعریف کرده است.

مدیرعامل این صندوق سرمایه‌گذاری گفت: در کنار شتاب‌دهنده الگوی دیگری که برای نوآوری در جهان وجود دارد استارت‌آپ استودیو است که امروز دوسال است که کار خود را به صورت تخصصی در حوزه بلاکچین آغاز کرده است.

وی گفت: تا امروز ۱۷ طرح و ۱۶۷ میلیارد تومان تأمین مالی جمعی صورت گرفته است. ما کاربر‌های ثبت شده‌مان ۲۰۰ هزار نفر است که البته ۲۱۰۰ از آنها سرمایه‌گذاری کردند.

شرح الزامات کلی طرح‌های سرمایه‌گذاری 

*کسب و کار دارای حداقل محصول پذیرفتنی باشد کسب و کار در وضعیت تناسب بازار محصول قرار گرفته باشد

 *کسب و کار‌های دارای ظرفیت در مرحله قبل از تست بازار به شتاب دهنده تریک آب اجرا داده می‌شوند

 *اولویت سرمایه‌گذاری شناسا و کسب و کار‌هایی است که بنیانگذار ایرانی داشته باشند

*حضور تیم یا بازار فعالیت ایران به ایران محدود نمی‌شود

 *شناسا می‌کشد کسب و کار‌های سبد سرمایه خود را برای حضور در بازار‌های بین المللی توانمند کند

 *سرمایه‌گذاری روی کسب و کار‌هایی که در رقابت مستقیم با سایر کسب و کار‌های سبد سرمایه شناسا هستند آگاهانه و با هدف مشخص صورت می‌گیرد

*سرمایه‌گذاری روی کسب و کار‌هایی که در رقابت مستقیم با سایر کسب و کار‌های گروه مالی هستند در تعامل با ذینفع آن صورت می‌پذیرد

*در صورتی که کسب و کاری در زنجیره ارزش گروه مالی باشد سرمایه‌گذاری با هدف ادغام و تملیک کسب و کار‌های رقیب صورت می‌گیرد

*شناسه و قصد سرمایه‌گذاری به سراغ استارتاپ‌های خارجی نمی‌رود

 *موضوع فعالیت کسب و کار نباید به صورت مستقیم و زیان آور منع قانونی مطابق با قوانین مقررات کشور داشته باشد.

*موضوعات و حوزه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در این صندوق شامل حوزه‌های فناوری اطلاعات ارتباطات، سلامت، خدمات مالی نوآورانه، معدن، انرژی و امنیت غذایی است.

رویکرد‌های جدید سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری جسورانه

رویکرد جاری این صندوق خطرپذیر در سرمایه‌گذاری روی کسب و کار‌های فناور محور و استارت‌آپ‌های نوآور در مراحل توسعه‌ای یعنی کسب و کار‌هایی که بخشی از مسیر رشد خود را طی کردند و در مورد بازار محصول و خدمات خود دچار ابهام نیستند.

نوآفرینی جسورانه

این صندوق بر مبنای مسائل مالی و توانمندی به پایه‌گذاری کسب و کار‌هایی با بازار بزرگ و توان عملیاتی بالا اقدام می‌کند و در تشخیص فرصت‌های مناسب و شناسایی نیاز‌های ملی در صنایع مختلف تمرکز کرده است.

سرمایه‌گذاری قبل از IPO

در وضعیت کنونی بسیاری از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های فناور محور نوآور ظرفیت بالقوه جهت ورود به مراحل بالاتر توسعه‌ای یا عرضه عمومی در بازار سرمایه دارند. از این رو می‌توان از طریق مدل pre-Ipo به چسب منفعت و همچنین تنوع بخشی به سبد ریسک این صندوق خطرپذیر اقدام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته