دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 00:17
گودرزی در گفتگو با آنا:

عضویت در معاهده پاریس به صلاح کشور نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور ایران در معاهده پاریس در شرایطی که اقتصاد نیازمند حرکت صنایع و کارخانجات است، به سود کشور نخواهد بود.
کد خبر : 346592

مسعود گودرزی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه امنیت زیست‌محیطی از ابعاد امنیت ملی است اظهار کرد: امروز کشورهای مختلف نسبت به تهدیدهای امنیت زیست‌محیطی خود دغدغه جدی دارند. 


وی تصریح کرد: کشورهایی که امروز به نام کشورهای توسعه یافته مطرح می‌شوند برای رسیدن به این توسعه‌یافتگی تا توانستند از طبیعت بهره‌برداری کردند و اکنون باید دین خود را به طبیعت ادا کرده و مراقب محیط زیست باشند، اما متأسفانه مسئولیتی در این زمینه قبول نمی‌کنند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: کشورهایی که مسیر توسعه را طی می‌کنند و نیازمند بهره‌گیری از منابع طبیعی هستند، به‌بهانه آلایندگی از منابع خود منع می‌شوند. حال آنکه کشورهایی تا توانسته‌اند برای رسیدن به تکنولوژی، محیط زیست را آلوده کردند و کسی براساس هزینه‌ای که به طبیعت تحمیل کردند، مانع آنان نشد.


گودرزی با بیان آنکه جمهوری اسلامی ایران با حضور در معاهداتی که به زندگی بهتر جامعه بشری کمک می‌کند موافق است، گفت: این موافقت به شرطی است که کشورها بر اساس سیستم پایش پایبند معاهده باشند، یعنی کشورهایی که خسارت بیشتری به محیط زیست وارد می‌کنند جریمه بیشتری شوند و مشارکت بیشتری برای کاهش آلایندگی‌ها داشته باشند و در صورت پایبند نبودن جریمه بیشتری شوند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در صورتی که کشورهای توسعه‌یافته که سهم بیشتری در آلایندگی محیط زیست دارند پایبند معاهدات زیست‌محیطی نباشند، حضور ایران آن هم در شرایط تحریم که اقتصاد ما نیازمند حرکت صنایع و کارخانجات است، به سود کشور نخواهد بود.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: معاهده پاریس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته