اولویت حوزه هنری خرید آثار دفاع مقدس است
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از سازمان سینمایی حوزه هنری، سعید خندقآبادی اظهار کرد: امسال با خرید 30 عنوان فیلم، 50 درصد فیلمهای متقاضی شبکه نمایش خانگی را خریداری کردهایم. فیلمهای پرفروشی مانند «لاتاری»، «به وقت شام»، «لونه زنبور»، «فیلشاه»، «هزارپا»، «خاله قورباغه» و «خجالت نکش» از خریدهای امسال مؤسسه هنرهای تصویری سوره هستند.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را کردهایم تا با انتخاب عناوین شاخص سینمایی و تولیدات سال سینمای ایران خریدهای مناسبی داشته باشیم، گفت: یادآوری کنم که ما مؤسسهای خودگردان هستیم، یعنی بدون حمایت حوزه هنری و بدون استفاده از پول بیتالمال این مؤسسه را اداره میکنیم.
مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره با تأکید بر اینکه تقریباً همه آثار در زمینه دفاع مقدس را خریداری کردهایم، گفت: در کنار فیلمهای پرفروش، برایمان فیلمهایی که از نظر هنری نیز با ارزش باشند بسیار مهم است. البته برخی از آثار هر دوی این مشخصات را دارا هستند. در سالهای اخیر ما مؤسسهای بودهایم که تقریباً همه آثار در زمینه دفاع مقدس را خریداری کردهایم. در واقع، اولویتهای اول ما خرید آثار دفاع مقدس و آثاری با مضامین دینی و انقلابی است.
وی اضافه کرد: آثاری مانند «ویلاییها»، «دریاچه ماهی»، «ماجرای نیمروز»، «شاهزاده روم» ،«ابوزینب»، «ایستاده در غبار»، «بیست و یک روز بعد» و.... برخی از این آثار را حتی، با رقمهای حمایتی خریداری کردهایم تا از صاحبان فیلم تقدیر کرده باشیم. در کنار این آثار، فیلمهای پرفروشی را نیز خریدهایم تا با کسب درآمد از آثار فاخر حمایت کنیم.
خندقآبادی، «خانواده» را به عنوان یکی از شاخصها و شعار اصلی حوزه هنری عنوان کرد و یادآور شد: این موضوع کاملاً یکی از اولویتهای اصلی ما است. هم در زمان اکران و هم در زمان خرید آثار برای شبکه نمایش خانگی این تأکید وجود دارد که آثاری اکران و پخش شوند که اعضای خانواده بتوانند در کنار یکدیگر آن را تماشا کنند. این شعار اصلی حوزه هنری است و تلاش ما نیز در راستا است.
وی ضمن گلایه از بدحسابی برخی مؤسسات شبکه نمایش خانگی توضیح داد: همواره سعی کردهایم خوشحساب باشیم. صاحبان آثار مطمئن هستند که فیلمشان را به مأسسهای فروختهاند که قطعاً به تعهدات مالیاش عمل خواهد کرد و به قول معروف اگر دیر و زود داشته باشد، سوخت و سوز ندارد؛ متأسفانه در برخی از مؤسسات نمایش خانگی همکاران ما بدحسابی کردهاند و اعتماد صاحبان آثار را نسبت به خود خدشهدار کردهاند، اما تا به حال هیچکدام از تهیه کنندگان از ما بدحسابی ندیدهاند و امیدوارم در ادامه نیز، این روند ادامه داشته باشد.
مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره به تمهیدات و تدابیر پیشبینی شده در مؤسسه هنرهای تصویری سوره پرداخت و اضافه کرد: در تلاش هستیم آثار را برای خرید از زمان نوشتن فیلمنامه انتخاب کرده و حمایت مالی را از همان زمان آغاز کنیم تا در تولید نیز کمک کرده و سهم داشته باشیم تا فیلم بدون مواجه شدن با مشکلات مالی به مرحله اکران برسد. چون حوزه هنری تقریباً تنها کمپانی تولید فیلم هست که از تولید متن و فیلنامه را دارد تا تولید فیلم و پخش و سینما و در نهایت نمایش خانگی، لذا ما فیلنامههایی را که میپسندیم به جهت داشتن این امکانات از زمان تولید فیلم وارد میشویم که بتوانیم در خصوص اکران فیلم کمکهای ویژه به آن فیلم داشته باشیم.
وی همچنین فروش اینترنتی آثار، قراردادن رایگان برخی فیلمها در سایت «سوره نما» و فروش آثار در «لینک پلی» و توسعه ظرفیتهایی فروش دیجیتالی از دیگر اقدامات این مؤسسه خواند و گفت: امیدواریم ظرف یکی دوسال آینده یکی از سایتهای پرفروش آثار سینمایی در کشور باشیم.
انتهای پیام/4072/
انتهای پیام/