دنباله اصلی سری بازی God of War شمشیر خمیده مصری را به زرادخانه کریتوس اضافه می‌کند

دنباله اصلی سری بازی God of War شمشیر خمیده مصری را به زرادخانه کریتوس اضافه می‌کند
گزارش‌های جدید حاکی از آن است که نسخه اصلی بعدی از سری God of War، کریتوس را به دنیای اساطیر مصر خواهد برد و یک شمشیر خمیده مصری به سلاح‌های او اضافه خواهد کرد. همزمان، گفته می‌شود یک اسپین‌آف مترویدوانیا(سبک اکشن-ماجرایی اکتشافی) ۲.۵ بعدی از این مجموعه نیز در دست ساخت است که برای عرضه در سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.

در حالی که پیش از این شایعاتی مبنی بر ساخت یک بازی کوچک‌تر از سری God of War برای پرداختن به گذشته کریتوس وجود داشت، گزارش جدیدی نشان می‌دهد که نسخه اصلی بعدی این مجموعه، سلاح کاملاً جدیدی را برای این شخصیت معرفی خواهد کرد. به گفته تام هندرسون از رسانه Insider Gaming، در نسخه اصلی بعدی God of War، کریتوس از یک شمشیر خمیده به سبک مصر باستان، شبیه به شمشیر‌های هلالی (Scimitar)، استفاده خواهد کرد.

به گزارش gamingbolt هندرسون در پادکست اخیر Insider Gaming گفت: «یک بازی مترویدوانیا در دست ساخت است و همزمان، یک بازی اصلی جدید از God of War نیز در حال توسعه است. فکر می‌کنم تم مشابهی با God of War (۲۰۱۸) دارد، اما این بار کریتوس یک شمشیر مصری دارد، می‌دانید، یک شمشیر خمیده مصری. شبیه چیزی که در Prince of Persia وجود دارد.»

اسپین‌آف مترویدوانیا و بازگشت به یونان
هندرسون همچنین اشاره کرد که بازی کوچک‌تر God of War که در سبک مترویدوانیا ۲.۵ بعدی توصیف شده، احتمالاً در رویداد State of Play بعدی سونی رونمایی خواهد شد.

شایعات مربوط به این بازی کوچک‌تر اولین بار در ماه مارس مطرح شد. در آن زمان گفته می‌شد که این عنوان برای عرضه در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده بود، اما گزارش‌های جدیدتر حاکی از آن است که تاریخ انتشار آن به سال ۲۰۲۶ موکول شده است. انتظار می‌رود داستان این بازی روی نسخه جوان‌تر کریتوس و رابطه او با پدرش (زئوس) در دوران یونان متمرکز باشد. جف گراب از Giant Bomb نیز قبلاً اشاره کرده بود که این عنوان یک داستان جانبی کاملاً جدید را در همان حال و هوای بازی‌های کلاسیک سری روایت خواهد کرد.

پروژه مخفی جدید استودیوی سانتا مونیکا
در همین حال، گفته می‌شود که استودیوی Sony Santa Monica(سازنده سری بازی خدای جنگ) در حال کار روی «پروژه بزرگ بعدی» خود است که به عنوان «بازآفرینی یک IP قدیمی»(منظور کلا یک کاراکتر و بازی جدید با حق مالکیت جداگانه است) توصیف شده است. بر اساس گزارشی از ماه جولای، مقیاس این بازآفرینی مشابه تغییرات عظیمی است که در بازی God of War (۲۰۱۸) نسبت به نسخه‌های کلاسیک آن مشاهده کردیم.

جیسون شرایر از بلومبرگ در این باره نوشته است: «اینطور بگویم: این یک IP  جدید نیست، اما ممکن است حس یک IP جدید را بدهد. شاید به همین دلیل مردم گیج شده‌اند.» به گفته شرایر، این پروژه توسط کوری بارلوگ، کارگردان God of War (۲۰۱۸)، هدایت می‌شود و روند توسعه آن به خوبی پیش می‌رود.

لازم به ذکر است که هیچ‌کدام از پروژه‌های ذکر شده به صورت رسمی توسط سونی یا استودیوی سانتا مونیکا تأیید نشده‌اند و تمام این اطلاعات تا زمان اعلام رسمی، در حد شایعه باقی می‌مانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا