چطور BCG و مککینزی با هوش مصنوعی شادی کارمندان را افزایش دادند؟

شرکت مککینزی با توسعه Lilli، یک چتبات داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی، نحوه دسترسی کارمندان به دانش ۱۰۰ ساله شرکت را دگرگون کرده است. این ابزار قادر است درخواستهای کاربران را پردازش کند، منابع داخلی مرتبط را شناسایی کند و حتی به متخصصان مناسب درون شرکت ارجاع دهد.
هوش مصنوعی در دفتر کارمککنیزی
۷۰ درصد از ۴۵ هزار کارمند مککینزی از Lilli استفاده میکنند و هر کاربر به طور متوسط ۱۷ بار در هفته به آن مراجعه میکند. طبق گفته دلفین زورکیا، شریک ارشد مککینزی، استفاده از این ابزار در ۳۰ درصد از زمان کارمندان برای مطالعه و تحلیل اسناد صرفهجویی کرده است.
این ابزار حتی در جلسات تیمی به عنوان یک همکار مجازی مورد استفاده قرار میگیرد. زورکیا میگوید: «گاهی میگوییم؛ بیا ببینیم Lilli چه فکری میکند؟»
مککینزی همچنین از سال ۲۰۱۵ با خرید شرکت کوانتومبلک (QuantumBlack)، دست به گستردهسازی خدمات هوش مصنوعی خود زده و با ۱۹ شرکت فناوری بزرگ مانند مایکروسافت، گوگل و Nvidia همکاری میکند.
افزایش شادی کار با هوش مصنوعی در BCG
گروه مشاوره بوستون (BCG) با ارائه ChatGPT Enterprise به تمام کارمندان خود، اقدام به توسعه بیش از ۱۸,۰۰۰ ابزار GPT سفارشی کرده است. این ابزارها از خلاصهسازی اسناد گرفته تا پاسخ خودکار به ایمیلها را پوشش میدهند.
Deckster، یک ابزار ویرایش اسلایدها، با آموزش بر روی ۸۰۰ تا ۹۰۰ الگو، زمان طراحی ارائهها را کاهش داده است. یکی از ویژگیهای محبوب Deckster، دکمه «Review This» است که اسلایدهای کارمندان را با معیارهای استاندارد مقایسه و نمره میدهد. BCG همچنین چتباتی به نام GENE را راهاندازی کرده که به عنوان یک همدم گفتوگو در جلسات و پادکستها به کار میرود.
طبق گفته اسکات وایلدر، شریک ارشد BCG، هدف اصلی از هوش مصنوعی «کاهش کارهای تکراری و افزایش شادی کار» است. تخمین زده میشود که ۷۰ درصد زمان صرفهجوییشده توسط کارمندان به فعالیتهای با ارزشتری اختصاص یافته است.
تعادل بین نوآوری و امنیت در دلویت
به گزارش بیزینس اینسایدر دلویت با وجود نگرانی از فرار دادههای حساس، اقدامات جدی در حوزه هوش مصنوعی انجام داده است. Sidekick، جایگزین ChatGPT در دلویت، تنها برای کارهای غیرمشتری مجاز است. راهاندازی Zora AI، یک ناوگان عاملهای هوش مصنوعی آموزشدیده در حوزههایی مانند مالی و بازاریابی است و همچنین توسعه پلتفرم Ascend با قابلیتهای هوش مصنوعی برای تسریع در پروژههای دیجیتال از دیگر اقدامات این شرکت است.
جیلیان واونر، از مدیران دلویت، میگوید: «صنعت مشاوره در حال دچار تغییرات بنیادینی است. هوش مصنوعی فرصتهای جدیدی برای رشد و نوآوری ایجاد کرده است.»
KPMG و PwC، رقابت در فضای عاملهای هوشمند
KPMG با همکاری Google Cloud، پلتفرم Agentspace را برای یکپارچهسازی عاملهای هوش مصنوعی راهاندازی کرده است. PwC نیز Agent OS را معرفی کرده تا عاملهای داخلی و مشتریان را به یک شبکه هماهنگ تبدیل کند. مت وود، مدیر فناوری PwC، میگوید: «هدف ما تبدیل عاملهای منزوی به یک ارتش هماهنگ است.»
با وجود تمام پیشرفتها، سوالاتی درباره امنیت دادهها و نگرانی کارمندان نسبت به اتوماسیون وجود دارد. برخی از کارمندان در پلتفرم Fishbowl معتقدند که ابزارهای فعلی «حداقل برای مسائل حساس ناکافی هستند». اما متخصصان پیشبینی میکنند که با گسترش عاملهای هوش مصنوعی، شرکتها نه تنها کارایی بیشتری خواهند داشت، بلکه رشد اقتصادی جدیدی را نیز رقم خواهند زد.
انتهای پیام/
- لوازم یدکی اپتیما
- خرید فالوور واقعی
- کاشت ابرو
- دانلود آهنگ جدید
- بلیط قطار مشهد
- وکیل
- آهنگ جدید
- تجارتخانه آراد برندینگ
- کلاس گیتار
- کلاس گیتار
- ساک دستی
- ثبت شرکت
- بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران
- پالت پلاستیکی
- خرید ادویه
- خرید فالوور واقعی
- فونیکس
- سفارش چاپ پرچم
- صرافی نوبیتکس
- صرافی توبیت
- ال بانک
- خرید قهوه
- اخبار بورس
- چک لیست لوازم اسکی
- وکیل
- رزرو بلیط هواپیما
- خرید هاست