۲۶/ اسفند /۱۴۰۳

خودروهای بدون راننده Waymo سال گذشته ۵۹۸ بار جریمه شدند

خودروهای بدون راننده Waymo سال گذشته 598 بار جریمه شدند
شرکت Waymo که بیش از ۳۰۰ خودروی بدون راننده دارد که مسافران را در سانفرانسیسکو جابجا می‌کنند، از قوانین ترافیک پیروی کرده اما پارک کردن همچنان چالش بزرگی برای این فناوری است. بر اساس اسناد شهری که واشنگتن پست به آنها اشاره کرده است، این خودروهای خودران در سال گذشته ۵۸۹ جریمه پارک به مبلغ کلی ۶۵,۰۶۵ دلار دریافت کرده‌اند. این جریمه‌ها شامل مسدود کردن ترافیک، نقض محدودیت‌های تمیزکاری خیابان و پارک در مناطق ممنوعه بود‌ است.

خودروهای خودران Waymo که توسط Alphabet توسعه داده شده‌اند، برای رعایت قوانین جاده برنامه‌ریزی شده‌اند و در حمل‌ونقل مسافران در سراسر شهر عملکردی دقیق دارند. این خودروها به حد سرعت پایبند هستند، از چراغ‌های راهنما استفاده می‌کنند و حتی گردشگران را مجذوب خود کرده‌اند. اما این «ربات‌های بدون راننده» به طور مکرر قوانین پارک را نقض کرده‌اند.

بر اساس اسناد اداره حمل‌ونقل شهری سانفرانسیسکو، خودروهای خودران Waymo در سال ۲۰۲۴ در ابتدا ثبت‌نام برای سرویس تاکسی‌های خودران خود را در شهر محدود کرده بود، اما در ژوئن این سرویس را به صورت عمومی ارائه داد.

این جریمه‌ها به دلیل تخلفاتی مانند مسدود کردن ترافیک، نقض محدودیت‌های تمیزکاری خیابان و پارک در مناطق ممنوعه صادر شده‌اند و تحلیل داده‌ها توسط San Francisco Standard نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۴ حدود ۱,۲ میلیون جریمه پارک به ارزش تقریباً ۱۱۹ میلیون دلار در سراسر شهر صادر شده‌است.

علاوه بر این، خودروهای بدون راننده Waymo در لس‌آنجلس در سال ۲۰۲۴ هم ۷۵ جریمه دیگر دریافت کرده‌اند که ۵۴۳ دلار آن هنوز پرداخت نشده‌است، بر اساس اسناد اداره حمل‌ونقل لس‌آنجلس. شرکت در آوریل سرویس محدودی در لس‌آنجلس راه‌اندازی کرد و در نوامبر آن را برای همه باز کرد

ایتان تایچر، سخنگوی Waymo، در یک ایمیل بیان کرد: ایمنی بالاترین اولویت شرکت است، چه برای افرادی که انتخاب می‌کنند با ما سوار شوند و چه برای کسانی که با آن‌ها در خیابان‌ها اشتراک فضا دارند.

وی افزود که خودروهای Waymo طراحی شده‌اند تا امن‌ترین اقدام ممکن را در چند دقیقه‌ای که مشغول سوار کردن یا پیاده کردن مسافران هستند انجام دهند که در این مواقع بسیاری از این جریمه‌های پارک صادر شده‌اند.

این خودروها می‌توانند تشخیص دهند که آیا در حال مسدود کردن ترافیک هستند و مکان‌های پارک مناسب را شناسایی کنند، اما گاهی در مناطق بارگیری تجاری متوقف می‌شوند تا مسافران را پیاده کنند، اگر تنها گزینه‌های دیگر جاده‌های اصلی شلوغ یا مکان‌های دورتر از مقصد مسافر باشند. این خودروها همچنین می‌توانند به طور موقت پارک کنند اگر از امکانات Waymo دور باشند.

Waymo در حال بهبود توانایی‌های خود برای کاهش جریمه‌های پارک است و تمام جریمه‌ها را پرداخت می‌کند. شرکت اعلام کرده است که بیش از ۳۰۰ خودرو در حال حمل‌ونقل مسافران در سانفرانسیسکو در تمام ساعات شبانه‌روز هستند و تا سپتامبر این خودروها بیش از ۱۰ میلیون مایل در شهر طی کرده‌اند.

واشنگتن پست نوشت: پیدا کردن مکان‌های امن برای پارک در شهرهای شلوغ برای انسان‌ها و خودروهای خودران همچنان چالش‌برانگیز است. Waymo اذعان داشته است که خودروهایش هنوز در حال یادگیری هنجارهای اجتماعی جاده هستند. این جریمه‌های پارک یکی از پیامدهای جانبی است که با گسترش خودروهای خودران در بخش‌هایی از کالیفرنیا ظاهر شده‌اند و ممکن است با گسترش خدمات Waymo و رقبایش به شهرهای دیگر ایالات متحده نیز گسترش یابد.

علاوه بر تخلفات پارک، خودروهای Waymo با چالش‌های دیگری نیز مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، ستون‌نویس واشنگتن پست گزارش داد که در عرض یک هفته بیش از یک دوجین خودروی Waymo در عبور از یک معبر عابر پیاده نزدیک خانه‌اش شکست خوردند. همچنین، خودروهای خودران در سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس مورد آسیب‌های خرابکارانه قرار گرفته‌اند که تحلیل‌گران آن را ناشی از ترس افراد از جایگزینی تکنولوژی می‌دانند.

برای حال حاضر، اداره حمل‌ونقل سانفرانسیسکو قوانین پارک را به طور یکسان برای خودروهای خودران و معمولی اعمال می‌کند. اما قانونی که از سال گذشته تصویب شده است، از ژوئیه ۲۰۲۶ به افسران صلح اجازه می‌دهد تا «اعلامیه عدم انطباق خودروهای خودران» به شرکت‌ها صادر کنند.

انتهای پیام/

گوشتیران
قالیشویی ادیب
ارسال نظر