دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 14:47

ربات‌های ابزارفروش در سانفرانسیسکو مشغول به کار می‌شوند

فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروش ابزار «لو» در سانفرانسیسکو از ماه آینده مجهز به ربات‌های فروشنده‌ای می‌شوند که به مشتری‌ها سرویس خواهند داد.
کد خبر : 115043

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از SFLIST، آزمایشگاه‌های نوآوری شرکت «لو» در سال 2015 یک ربات کمک فروشنده را با نام OSHBot در نمایشگاه CES ارائه کرد که قابلیت همکاری با فروشنده‌ها برای خدمات‌دهی به خریداران را داشت اما در آن زمان هنوز راه زیادی برای فعال شدن آن در فروشگاه پیش‌رو بود. اکنون این ربات با تکمیل مراحل بهینه‌سازی و تطبیق، با نام«لوبات» پا به فروشگاه‌های ابزار فروشی «لو» خواهد گذاشت.


ربات‌ لو قرار است از پاییز امسال در 11 فروشگاه ابزار لو در سانفرانسیسکو مستقر و فعال شود.


به گزارش آنا، این ربات قادر است در یافتن وسایل مختلف مانند چکش، به مشتری‌ها کمک کند و آنها درست بر سر قفسه کالایی که نیاز دارند، ببرد. ربات‌لو حتی درخواست شفاهی خریداران را به چند زبان می‌فهمد و به آنها در یافتن کالا کمک می‌کند و از سو دیگر، طبقه‌های خالی‌شده را به فروشندگان اطلاع می‌دهد تا با کالای درست پرشوند.


اگرچه ربات‌های بی‌دست از یک ماه دیگر در راهروهای ابزارفروشی مشغول خدمت به مشتریان خواهند بود اما شرکت لو اعلام کرده است که جای نگرانی برای مشاغل انسانی این فروشگاه‌ها نیست و همچنان شغل‌هایی مانند صندوقداری، بارگیری، نظافت، چوب‌بری و دیگر کارهایی که نیازمند دست و هوش هستند، برای انسان‌ها موجود خواهد بود.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته