دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

یزدان بخش: لزوم همکاری دانشگاه و بخش خصوصی برای تربیت مهندسان برتر+ فیلم

یزدان بخش: لزوم همکاری دانشگاه و بخش خصوصی برای تربیت مهندسان برتر+ فیلم
دانشجوی نمونه کشوری یکی از مشکلات پیش روی جامعه را ترغیب داوطلبان به رشته‌های پولساز عنوان کرد و افزود: عدم هدایت دانشجویان مهندسی به صنعت از مهم‌ترین عوامل این زمینه است که اگر به بخش خصوصی توجه شود، قطعا ورود مهندسی به صنعت بدون مشکل باقی می‌ماند.
کد خبر : 945864

امیرحسین یزدان‌بخش، دانش‌آموخته دکتری تخصصی رشته پلیمر از دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره آسیب شناسی پیرامون این مسئله که در جامعه فعلی جایگاه اجتماعی و درآمد بالا مهم‌ترین اولویت در انتخاب رشته داوطلبان و به چشم آمدن این معیار‌ها در دید خانواده هاست؛ راهکار مقابله با این معضل چیست؟، اظهار کرد: تمام رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی قابلیت جایگاه اجتماعی و کسب درآمد بالا را دارند، اگر دانشجو در مسیر تحصیلی ثبات و پایداری داشته باشد و تلاش کند قطعا با موفقیت به نتیجه مطلوب خواهد رسید.


یزدان بخش یکی از مشکلات پیش روی جامعه را ترغیب داوطلبان به رشته‌های پولساز عنوان کرد و افزود: عدم هدایت دانشجویان مهندسی به صنعت از مهم‌ترین عوامل این زمینه است که به علت بی توجهی به بخش صنعت رخ داده است؛ چرا که بخش خصوصی در صنعت با محدودیت‌های زیادی رو به روست و تسهیلات اختصاص یافته هم از مسیر‌های سخت عبور می‌کند، اگر به بخش خصوصی صنعت همانند بخش دولتی توجه شود قطعا ورود دانشجویان مهندسی به صنایع با آسانی رو به رو خواهد بود.

این دانشجوی نمونه کشوری درباره نحوه تعامل با دانشجویان نسل زد برای اثرگذاری بیشتر آنها در جامعه گفت: این افراد بیش از هر چیزی نیازمند آگاهی از ادامه مسیر هستند، نسل زد در مواجهه با مسائل روحی و روانی حساس‌تر هستند و فضای مجازی تاثیر بیشتری روی آنها دارد؛ چرا که در توجه به مسائل جدید مانند هوش مصنوعی راغب هستند، البته مقداری ناامیدی برآن‌ها غالب است و این موضوع با اصلاح اتباط صنعت و دانشگاه و می‌تواند اثربخش باشد.

یزدان بخش تاکید کرد: نسل زد گاهی با چالش‌هایی در مسیر بروکراسی رو به می‌شود که این شرایط باید بهبود یابد. دانشگاه‌های روز دنیا با این چالش مواجهه نیستند، اما دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر با وجود اینکه در رنکینگ بین المللی قرار دارند، اما موانعی بر راه آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه بروکراسی اداری باعث عقب ماندن کار دانشجویان می‌شود و مسیر زندگی آنها را تغییر می‌دهد؛ تاکید کرد: انجام کار کوچک گاهی به نتایج بزرگ و تاثیرگذار منجر می‌شود، برای جلوگیری از بروکراسی اداری لازم است که در آیین نامه‌ها سختگیری بی موردی اعمال نشود، به نظر می‌رسد قوانین آموزشی دانشگاه‌ها از سمت وزارت علوم باید مورد بازبینی قرار بگیرد؛ چرا که همین عامل باعث شده بیشتر دانشجویان بی انگیزه شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب