دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کشور‌های جهان برای اعمال حکمرانی بر فضای مجازی چه کردند؟ +فیلم

کشور‌های جهان برای اعمال حکمرانی بر فضای مجازی چه کردند؟ +فیلم
اتحادیه اروپا، چین و آمریکا برای حکمرانی در فضای مجازی و اینترنت خود قوانین و سند‌های مختلفی را وضع کردند. در ایران نیز چندسالی است که این فضا مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی در زمینه حکمرانی قانونمند بر فضای مجازی صورت گرفته است.
کد خبر : 937927

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،حکمرانی در فضای مجازی در تمامی کشورهای جهان تبدیل به یک چالش است و هر کدام از کشورها سعی می کنند بر اساس موازین و قواعد خود برای آن قوانینی در نظر بگیرند.کشور ایران هم از این قاده مستثنی نیست و سعی دارد با در نظر گرفتن قوانینی این فضا را قانونمند کند.گفتنی است ما در حوزه حکمرانی فضای مجازی قانون داریم، اما خلاء‌هایی وجود دارد که طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید این کمبود‌ها سریعا شناسایی و برطرف شود. اما این موضوع باتوجه به سرعت پیشرفت فناوری در این حوزه نیازمند توجه بیشتر تمامی دستگاه‌های مرتبط است.

در توضیح حکمرانی این فضا می توان گفت حکمرانی ارایه یکسری خدمات به مردم برای آرامش و ثبات جامعه است و یکی از مهمترین اهداف آن این است که اگر بدخواهی بخواهد به هر وسیله‌ای به هدف پلید خود برسد حکمرانی و حکمران اجازه ندهد، چرا که این وسیله و این بدخواهی ممکن است به سایر افراد جامعه آسیب برساند. برای تحقق این مهم، قوای مختلف در کنار هم باید فعالیت کنند؛ قوه مقننه با تصویب قانون، زیرساخت قانونی تحقق حکمرانی و صدور حکم توسط قوه قضائیه را فراهم کرده و در نهایت ضابط اجرایی مسئول اعمال آن است.

پس حکمرانی تاجایی اهمیت دارد که در دهه‌های اخیر، چنانچه در برخی از نقاط دنیا حکمرانی تضعیف شده یا از بین رفته است، جامعه بین الملل و نهاد‌های بین المللی و سایر کشور‌ها تلاش کرده‌اند در آن منطقه یک نظام سیاسی برای اعمال حکمرانی تشکیل شود، چرا که پایه آرامش و توسعه هر کشوری، حکمرانی و اعمال حکمرانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب