دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا مطرح شد؛

لزوم ارزیابی تجهیزات ارتباطی و اصلاح زیرساخت‌ها

لزوم ارزیابی تجهیزات ارتباطی و اصلاح زیرساخت‌ها
رئیس کمیسیون افتا در سازمان نصر گفت: روش‌های ارزیابی تجهیزات ارتباطی باید تغییر کند و مواردی به آیین نامه‌ها اضافه شود تا بتوانیم زیرساخت‌هایمان را اصلاح کنیم.
کد خبر : 937353

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بهناز آریا رئیس کمیسیون افتا در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درباره موضوع انفجار پیجرها در لبنان و نگرانی‌های بوجود آمده از این موضوع توضیح داد و گفت: تهدید‌ها‌ی این سبکی به خصوص برای کشور‌های مثل ما که همیشه لحاظ ژئو پلتیک در خطر قرار دارند خیلی جدی مطرح است . بنابراین طبیعتا روش‌های ارزیابی تجهیزات ما باید تغییر کند و مواردی به آیین نامه‌ها اضافه شود تا تغییراتی در زیرساخت‌ها اتفاق افتد.

وی در ادامه گفت: این‌ موضوع برای ما درس آموخته‌هایی به همراه داشت برای اینکه بتوانیم زیرساخت‌هایمان را اصلاح کنیم؛ و مدل‌های ارزیابی نظارتی آیین نامه‌ای تدوین کنیم تا جلوی اینجور تهدیدات گرفته شود. 

آریا افزود: با توجه به موضوع پیجر‌ها ریسک وجود مواد منفجره جزء مواردی است که تا الان با آن مواجه نبودیم ولی از این به بعد حتما در مورد تجهیزات مطرح است و باید روش‌های ارزیابی برای ان اتخاذ شود؛ و از این به بعد حساسیت بیشتری روی این نوع تجهیزات و حتی باتری‌های که استفاده می‌کنند وجود خواهد داشت. و باید از کشور‌هایی که از آن‌ها خرید می‌کنیم تا وارد کننده‌ها و همه این‌ها جزء تهدیداتی قرار می‌گیرد که به آن توجه نشده بود و از این بعد با جدیت به آن پرداخته خواهدشد.

رئیس کمیسیون افتا تصریح کرد: باید نسبت به وجود همچین تهدیدی آگاه باشیم اگر مواردی هست که بتوانیم اصلاح کینم و یا اقدام اصلاحی انجام دهیم اما در حال حاضر کار صددرصدی برای رفع خطر نمی‌توانیم انجام دهیم. اما باید برای آینده برنامه ریزی کنیم این که تامین کننده‌ها چه کسانی هستند و ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد به چه صورت است. به هر حال هرروز شکل و سطح حمله تغییر می‌کند ما هم باید با این تغییرات خودمان را تطبیق بدهیم. روش‌ها و ریسک‌های جدید بشناسیم و روش‌های جدید کنترلی بگذاریم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب