دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صابر نوری محب در گفت‌وگو با آنا؛

افغانستان پتانسیل خوبی برای عرضه لوازم التحریر و نشر ایران است

افغانستان پتانسیل خوبی برای عرضه لوازم التحریر و نشر ایران است
صابر نوری محب مدیر نهالستان مرکز نوآوری امید گفت: با توجه به اینکه اخیرا در نمایشگاهی در کابل حضور پیدا کردیم به این نتیجه رسیدیم که این کشور بازار مناسبی برای عرضه لوازم التحریر و نشر برای ما است.
کد خبر : 937281

صابر نوری محب، مدیر نهالستان مرکز نوآوری امید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره تجربیات ارتباط خود با کشورهای دیگر از جمله افغانستان گفت: ما اخیرا در نمایشگاه بین المللی ابوحنیفه کابل دراین کشور شرکت کردیم که تجربیات خوبی برایمان شد، دراین نمایشگاه سفیر ایران در افغانستان، رایزن اقتصادی فرهنگی ایران و وزیر صنعت و تجارت افغانستان و رئیس اتاق تجارت این کشور از مسئولان بازدید کنده غرفه ایران بودن که با هم به گفت‌وگو نشستیم.

وی با بیان اینکه افغانستان، کشوری با فرهنگ، زبان و دین مشترک است و می‌تواند بازار خوبی برای عرضه محصولات فرهنگی ما باشد، توضیح داد: ظرفیت سنجی و اتصال ارتباطات به تیم‌هایی که مرکز نوآوری امید از آنان حمایت می‌کند تا بتوانند بازار کسب و کاری در آنجا داشته باشند و همچنین گفتمان سازی و ایجاد انگیزه به تیم‌ها در اولویت هدف و برنامه مرکز ما در این نمایشگاه قرار داشت.

مدیر نهالستان امید خاطرنشان کرد: افغانستان برای ما می‌تواند بازوی مناسب به عنوان یک کشور همسایه باشد که با تمرکز بر روی این محصولات در بازار آنها عرصه فروش خوبی می‌توانیم برای کشور رقم بزنیم.

نوری محب یکی دیگر از اهداف مجموعه برای شرکت در این نمایشگاه را انتقال این بازار به عرضه کنندگان کشور خودمان دانست و افزود: باید متذکر شویم همه بازار فروش، اروپا و دبی نیست و اتفاقا در نزدیکی کشور خودمان بازاری بر مبنای تقاضای بیشتر و فضای خالی برای توسعه فروش وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که جامعه هدفشان کودک و نوجوان است، اذعان داشت: هر کارگروهی که تولیدی برای قشر کودک و نوجوان داشته باشد جامعه هدف ما محسوب می ‌شود و با توجه به اینکه در افغانستان هیچ برندی در حوزه لوازم التحریر و نشر وجود ندارد پس باید یک بستری را در آنجا فراهم کرد تا تیم‌های عرضه کننده سریعتر به هدف خودشان برسند.

نوری محب، ضمن اشاره به این موضوع که ما درباره کشور جنگ زده‌ای صحبت می‌کنیم که اساسا تولیدی در آن شکل نگرفته و عمده کتاب‌هایی که در بستر نشر دارد کپی کتاب‌های داخلی ما بوده است، خاطر نشان کرد: ظرفیت فرهنگی در این کشور به دلیل نزدیکی ما در زبان و فرهنگ و حتی در مذهب این بستر را برای ما فراهم می‌کند تا محصولاتمان را بدون تغییر یا با تغییرات مختصری در آنجا عرضه کنیم و افغانستان به جهت اوضاع جنگ و اتفاقاتی که در این کشور رخ داده بازار بکری دارد و اقیانوسی است که در حال حاضر می‌توان از آن به خوبی و بدون وجود رقبا صید داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب