دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مدیر شرکت دانش بنیان با آنا مطرح کرد؛

ضرورت اخذ «استاندارد»برای تولید محصولات فناورانه

ضرورت اخذ «استاندارد»برای تولید محصولات فناورانه
مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان گفت: ضروری است که محصولات فناورانه خصوصا محصولات حوزه پزشکی از استانداردهای مخصوصی برخوردار باشند.
کد خبر : 935975

بهرام سپهی مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان به خبرنگار آنا گفت: شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه پزشکی برای شروع هر کاری باید استاندارد ایزو 485 که مربوط به تضمین کیفیت استاندارد دستگاه های پزشکی را دریافت کنند.

وی افزود : استاندارد ایزو 13485 نیز برای تضمین کیفیت محصول است که باید رعایت داشته باشیم و در کنار آن از استاندارد‌های فنی پیروی کنیم. اداره تجهیزات پزشکی هر شرکتی که درزمینه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند را موظف به استاندارد کرده است تا گواهی مربوطه را داشته باشند و استانداردها را رعایت کنند.

سپهی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان باید طبق استاندارد های روز دنیا  رفتار کنند تا به حد مورد نظر برسند تا فعالیت خود را آغاز کنند.

به گفته وی؛ استاندارد ایزو 485 برای مدیریت تضمین کیفیت است که  از استانداردهایی که هست مطابق استانداردهای روز دنیا رو داشته باشند که در مراحل ابتدایی کیفیت توسط نهاد ها چک می شود تا اشکالات رفع شود. اشکالات موجود را برطرف می‌کنیم و بین المللی را دریافت می کنیم.

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان گفت: اگر استانداری در جهان برای كالای توليد شده در شركت های دانش بنيان وجود داشته باشد پروانه  برای آن كالا صادر مي شود و درصورت دارا بودن ويژگي های منحصر به فرد و يا اينكه هيچگونه استانداردی برای كالای دانش بنيان يافت نشود پس از تست و آزمون هاي لازم پروانه استاندارد برای ساخت تجهیزات نیز صادر مي شود.

وی افزود: ثبت كالاهاي صادراتي به نام واحدهاي توليدي نیز جز ارزيابي كيفيت استاندارد است در اين طرح واحدهاي توليدی به جای مراجعه مكرر به سازمان ملي استاندارد برای اخذ پروانه صادرات كالا يكبار ميزان و يا حجمي از كالاي خود را اظهار كرده و پس از بررسي به نام واحد توليدی ثبت شده و به طور مرتب و به كرات مي توانند براي صادرات محصولشان اقدام كنند و محصول باید به آزمایشگاه رود و کیفیت مورد نظر را کسب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب