دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آنا بخوانید؛

یک کلیک تا خاموشی اقتصاد رژیم صهیونیستی

یک کلیک تا خاموشی اقتصاد رژیم صهیونیستی
بدیهی است که سکو‌های گاز طبیعی در دریا هدف آسانی برای موشک‌های مقاومت است و هدف قرار گرفتن آن‌ها به راحتی رژیم صهیونیستی را در خاموشی اقتصادی – سیاسی فرو خواهد برد.
کد خبر : 935349

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، پس از گذشت یک سال از قیام ۷ اکتبر ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی جنایت را به حدی رساند که منجر به رویارویی مستقیم جمهوری اسلامی ایران با این رژیم منحوس شد. هر چند که مقامات ایرانی مقابل جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان غزه و لبنان انجام داده است خویشتن داری بسیاری را نمایش داده اند، اما جالب است بدانیم که به دلیل برخی ماهیت‌های اقتصادی این رژیم؛ فاصله آن‌ها تا نابودی کامل اقتصادشان تنها اراده جمهوری اسلامی ایران برای فشردن یک کلید است و واقعیت تحقق این موضوع نیز در عملیات وعده صادق ۲ به اثبات جهانیان رسید.

رژیم اشغالگر قدس در وسعت محدودی از سرزمین‌های اشغالی مستقر شده است در واقع مساحت کل سرزمین‌های تحت کنترل این رژیم بین ۲۰ هزار و ۷۷۰ تا ۲۲ و ۷۲ کیلومتر مربع است و از این حیث تمامی سرزمین‌های اشغالی وسعتی به اندازه استان همدان در جمهوری اسلامی ایران دارد. این وسعت کم موجب شده است تا صنایع و نقاط حساس اقتصادی این رژیم در گستره‌ای محدود و پر تراکم قرار گیرند و حیات اقتصادی این رژیم به نقاط استراتژیک محدودی وابسته باشد.

گاز طبیعی؛ اهرم مرگ یا قدرت رژیم صهیونیستی

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰ درصد گاز طبیعی مورد نیاز صنایع، نیروگاه‌ها و مناطق مسکونی خود را از سکوی گازی لویاتان با ظرفیت تولیدی روزانه ۱۰۴۵ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی، تامین می‌کند. این سکوی که در نزدیکی سواحل غزه قرار گرفته است هدفی بسیار آسان و دسترس برای موشک‌های محور مقاومت محسوب می‌شود. دیگر میدان و سکوی گازی در دسترس تامار است که روزانه ۸۸۷ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی تولید می‌کند.

لازم به ذکر است که تامار نیز در نزدیکی سواحل غزه قرار داشته و فاصله آن با منطقه عسقلان در غزه تنها ۲۴ کیلومتر است. میدان گازی کاریش که البته مورد مناقشه با لبنان نیز ههست در ۱۰ مایلی آب‌های سرزمینی لبنان قرار گرفته و روزانه ۴۲۵ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی تولید می‌کند.

نکته حائز اهمیت اینجاست که توسعه این سه میدان گازی به رژیم صهیونیستی این امکان را داد که تکیه خود برای تامین انرژی را از ذغال سنگ به گاز طبیعی منتقل کند؛ همچنین این رژیم از این طریق توانست با صادرات گاز طبیعی به مصر و اردن راهی برای مذاکره با کشور‌های عربی بیابد. بدیهی است که سکو‌های گاز طبیعی در دریا هدف آسانی برای موشک‌های مقاومت است و هدف قرار گرفتن آن‌ها به راحتی رژیم صهیونیستی را در خاموشی اقتصادی – سیاسی فرو خواهد برد.

اقتصاد رژیم صهیونیستی

گلوگاه پالایشگاهی

رژیم صهیونیستی عمده سوخت مورد نیاز خود را از طریق دو پالایشگاه حیفا و اشدود تامین می‌کند. پالایشگاه نفت حیفا بزرگترین پالایشگاه این رژیم است که سالانه ۹.۸ میلیون تن نفت خام را تصفیه کرده و از این حیث وظیفه تامین سوخت مورد نیاز ۶۰ درصد از صنایع و ساکنان مناطق تحت کنترل این رژیم را بر عهده دارد.

دومین پالایشگاه رژیم صهیونیستی اشدود است که می‌تواند طی سال ۵.۴ میلیون تن نفت را تصفیه کند. وابستگی رژیم صهیونیستی به این دو پالایشگاه برای تامین بنزین به حدی است که حتی تحدید آن‌ها نیز عواقب اقتصادی وحشتناکی را برای این رژیم به همراه خواهد داشت.

نیروگاه‌های برق رژیم صهیونیستی

اسرائیل از تولید برق توسط چندین نیروگاه بهره می‌گیرد، اما عمده برق این رژیم توسط دو نیروگاه اوروت رابین و روتنبرگ تامین می‌شود. نیروگاه اوروت رابین در هادره (خدرا) شهری بندری در استان حیفا واقع شده است و با ظرفیت ۲۵۹۰ مگاواتی بزرگترین نیروگاه برق این رژیم است و به تنهایی مسئولیت تولید ۲۵ درصد از برق مورد نیاز آن‌ها را بر عهده دارد.

دومین نیروگاه بزرگ این رژیم روتنبرگ در شهر اشکلون است که ظرفیتی ۲۲۵۰ مگاواتی دارد. شایان ذکر است که شبکه برق رژیم صهیونیستی خودکفاست، اما ارتباطی با دیگر کشور‌ها ندارد و هر گونه ضربه به آنها منجر به خاموشی مطلق خواهد شد.

جمع بندی 

با توجه به شناختی که از شرایط ژئوپلتیک این رژیم موجود است، و همچنین اثبات ناکارآمدی سیستم های دفاعی آن در برابر هجوم موشک های ایرانی به راحتی می توان تصور کرد که در صورت ادامه حماقت ها و جنایت فاصله اقتصاد رژیم صهیونیستی تا خاموشی فقط فشردن یک کلید است!

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب