دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با افزایش تقاضای هوش مصنوعی رخ داد؛

رشد ۲۵ درصدی قدرت محاسباتی چین در نیمه اول ۲۰۲۴

رشد ۲۵ درصدی قدرت محاسباتی چین در نیمه اول ۲۰۲۴
براساس گزارش‌ها، قدرت محاسباتی چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ سالانه ۲۵ درصد رشد داشته، به طوری که این کشور پس از ایالات متحده، دومین قدرت محاسباتی جهان باقی مانده است.
کد خبر : 933791

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، قدرت محاسباتی چین، یک عنصر زیرساختی و حیاتی برای پردازش داده‌ها و انجام وظایف دیجیتال، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با رشدی  ۲۵ درصدی همراه بوده است که به گفته کارشناسان این جهش به افزایش تقاضا و نیاز‌های هوش مصنوعی (AI) و سایر فناوری‌ها برمی‌گردد.

براساس گزارشی که  در کنفرانس سالانه نیروی محاسباتی چین در ژنگژو، مرکز استان مرکزی هنان منتشر شد، تا ماه ژوئن، ظرفیت محاسبات در این کشور به ۲۴۶ فلاپس یا  ۲۴۶ عملیات ممیّز شناور در ثانیه رسید. یک کوینتیلیون معادل ۱ و ۱۸ صفر یا معادل یک میلیارد میلیارد است.

براساس اطلاعات به دست آمده از کنفرانس سال گذشته که در یینچوانبرگزار شد، این رقم نشان دهنده رشد نزدیک به ۲۵ درصدی نسبت به ۱۹۷ فلاپس در سال قبل است. اگر این سرعت ادامه پیدا کند، دومین اقتصاد بزرگ جهان در مسیر رسیدن به هدف تعیین شده در سال گذشته برای دستیابی به مجموع قدرت محاسباتی ۳۰۰ فلاپس تا سال ۲۰۲۵ قرار می‌گیرد.

در گزارش ۲۰۲۴ بدون اعلام اندازه دقیق، آمده است که در میان منابع کلی، رشد قدرت محاسباتی هوشمند مورد استفاده در وظایف مرتبط با هوش مصنوعی ۶۵ درصد افزایش یافته است.

چین پس از ایالات متحده، دومین قدرت محاسباتی جهان باقی می‌ماند. این گزارش که توسط آکادمی دولتی فن آوری اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) تهیه شده، نشان می‌دهد که آمریکا تا پایان سال گذشته میلادی ۳۲ درصد از کل قدرت محاسباتی ۹۱۰ فلاپس جهان را به خود اختصاص داده است که بالاتر از ۲۶ درصد چین است. در این گزارش هم تسهیلات دولتی و هم تسهیلات تجاری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب