دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونق مشاغل در چین با پیشرفت هوش مصنوعی

رونق مشاغل در چین با پیشرفت هوش مصنوعی
پیشرفت هوش مصنوعی در چین منجر به فرصت‌های شغلی شده که با خواسته‌های جوانان مطابقت دارد و این موضوع زمینه پیشرفت در صنعت را فراهم کرده است.
کد خبر : 913728

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در چین، شغل‌های جدید و مبتنی بر این فناوری روز به روز بیشتر شکل می‌گیرند. این شغل‌ها از قبیل تحلیل‌گر داده‌های هوش مصنوعی، مدیریت رباتیک، مهندسی سیستم‌های هوشمند، توسعه نرم‌افزارهای هوش مصنوعی و غیره هستند.

به دلیل رشد سریع تکنولوژی هوش مصنوعی در چین، شرکت‌های بزرگ از جمله شرکت‌های فناوری اطلاعاتی و شرکت‌های تولیدی اقدام به استخدام نیروی کار متخصص در حوزه هوش مصنوعی کرده‌اند؛ این شغل‌ها نه تنها فرصت‌های جدید ایجاد می‌کنند، بلکه نیاز به تحصیلات و مهارت‌های جدید نیز رو به افزایش می‌رود.

از آنجایی که توانایی انجام کارهای پیچیده و همچنین اتخاذ تصمیم‌های هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است، شغل‌های مرتبط با هوش مصنوعی به ترجمه اطلاعات، اقدامات مفید، بازگرداندن داده‌ها به اطلاعات مفهومی، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ایجاد مدل‌های پیش‌بینی، بهینه‌سازی فرآیندها و غیره مشغول می‌شوند.

در نتیجه، می‌توان گفت که شغل‌های جدیدی که توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند، نه تنها باعث پیشرفت تکنولوژی در چین می‌شوند، بلکه فرصت‌های اشتغال جدیدی برای افراد متخصص ایجاد می‌کنند و این امر می‌تواند به افزایش رضایتمندی کارکنان و بهبود اقتصاد کشور کمک کند.

به طورکلی پیشرفت چین در نوآوری‌های تکنولوژیکی و ارتقای صنعتی باعث رونق فرصت‌های شغلی می‌شود و تعداد فزاینده‌ای از جوانان به فرصت‌ها در صنایع پیشرفته و نوظهور مانند هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و تولید هوشمند چشم دوخته‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهد که مشاغل حوزه فناوری پیشرفته در سال ۲۰۲۳ تعداد فزاینده‌ای از فارغ‌التحصیلان را به خود جذب کردند، تولید هوشمند، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و گزینه‌های مدل بزرگ هوش مصنوعی در این زمینه غالب بودند.

چن یون، مدیر دفتر تحقیقات اشتغال و کارآفرینی آکادمی کار و تامین اجتماعی چین گفت: صنعت دیجیتال به خوبی با علایق و مشاغل شخصی جوانان مطابقت دارد، بنابراین مشاغلی را ارائه می دهد که با انتظارات شغلی آنها مطابقت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته