دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آزادی بیان به سبک متا؛

حذف پست‌های شهادت سید حسن نصرالله توسط اینستاگرام

حذف پست‌های شهادت سید حسن نصرالله توسط اینستاگرام
شرکت متا مالک شبکه‌های اجتماعیِ اینستاگرام و فِیسبوک پس از انتشار گسترده تصاویر شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، اقدام به حذف و سانسور این محتوا کرد.
کد خبر : 933699

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در پی اقدام وحشیانه رژیم صهونیستی به لبنان، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله به شهادت رسید. پس از انتشار این خبر کاربران زیادی در فضای مجازی اقدام به انتشار عکس وی در قالب پست و استوری در شبکه اجتماعی اینستاگرام کردند اما طبق معمول اینستاگرام طی اقدامی مغرضانه، محتواهای مربوط به شهادت سید حسن نصرالله را حذف کرد.

آزادی بیان به سبک اینستاگرام/حذف پست‌های شعادت سید حسن نصرالله توسط متا

کاربرانِ شبکه‌های اجتماعی گزارش داده‌اند که بلافاصله پس از انتشارِ تصاویر شهید سید حسن نصرالله‌، با گزارش «محتوای خطرناک» مواجه شده‌اند و محتوای آنها حذف می‌شود. این اقدام اینستاگرام در حذف اکانت و پست کاربران در فضای مجازی طی سال‌های اخیر بارها اتفاق افتاده و سابقه دارد. 

این اولین بار نیست که متا نسبت به شهادت سران و سرداران جبهه مقاومت چنین واکنشی نشان می‌دهد این شرکت در موارد مشابه چون شهادت سردار سلیمانی نیز تصاویر و محتوای مرتبط با ایشان را حذف کرده و به کاربران در این باره هشدار می‌دهد یا صفحات دارای این محتوا رو مسدود می‌کند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب