دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

24 پرستار ایرانی در فهرست نخبگان علمی جهان

24 پرستار ایرانی در فهرست نخبگان علمی جهان
نام 24 استاد پرستاری ایرانی در جدیدترین رتبه‌بندی دانشمندان 2 درصد برتر جهان که توسط دانشگاه استنفورد منتشر شده است، ثبت شده است.
کد خبر : 933637

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جدیدترین رتبه‌بندی دانشمندان 2 درصد برتر جهان که توسط دانشگاه استنفورد منتشر شده است، نام 24 استاد پرستاری ایرانی به چشم می ‌خورد. این دستاورد بزرگ، افتخارآفرینی برای جامعه علمی و پژوهشی کشور، به‌ویژه حوزه پرستاری محسوب می‌‌شود.

این فهرست، بر اساس داده‌‌های پایگاه اسکوپوس و با در نظر گرفتن 22 حوزه علمی و 174 زیرشاخه، محققین را براساس یک فرمول ترکیبی که شامل تعداد مقالات، ارجاعات و سایر معیارهای علمی است، رتبه‌‌بندی می‌کند.

حضور پررنگ اساتید ایرانی در این فهرست معتبر، نشان از سطح بالای تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در حوزه پرستاری ایران دارد و به ارتقای جایگاه بین‌المللی این رشته کمک شایانی می‌کند.

موفقیت این اساتید می‌تواند الهام‌‌بخش نسل جوان پژوهشگران و دانشجویان پرستاری باشد تا با تلاش و پشتکار به دستاوردهای بزرگتری دست یابند. این دستاورد، نشان از پیشرفت علمی کشور در حوزه سلامت و پزشکی دارد و می‌تواند به ارتقای سطح بهداشت و درمان در کشور کمک کند.

براساس این گزارش، اسامی اساتید ایرانی حاضر در این فهرست، شامل، هادی حسنخانی و منصور غفوری‌فرد از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امیر واحدیان عظیمی و عباس عبادی از دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله، رضا قانعی قشلاق از دانشگاه علوم پزشکی کردستان، حمید آسایش از دانشگاه علوم پزشکی قم، علیرضا خاتونی، علیرضا عبدی و امیر جلالی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سیدحمید شریف‌نیا از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، علی حسن‌پور دهکردی از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، حمیدرضا خانکه از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، محسن ادیب باقری از دانشگاه علوم پزشکی کاشان، فریبا برهانی و دکتر وحید زمانزاده از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهلقا دهقان و جمیله فرخ زادیان از دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ناهید دهقان نیری، علیرضا نیکبخت نصرآبادی و امیر حسین گودرزیان از دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرتضی شمسی‌زاده از دانشگاه علوم پزشکی همدان، عباس بلوچی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، عیسی محمدی از دانشگاه تربیت مدرس و میلاد برجی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سایر اساتید، است.

براساس گزارش وزارت بهداشت، حضور پرشمار اساتید ایرانی در فهرست دانشمندان 2 درصد برتر جهان، نشان از پتانسیل بالای علمی کشور در حوزه پرستاری دارد. این دستاورد، نتیجه تلاش‌های مستمر و شبانه‌‌روزی این اساتید و حمایت‌های صورت گرفته از پژوهش و نوآوری در حوزه سلامت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب