دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1403 - 09:09

دعوت از اعضای بریکس برای شرکت در نمایشگاه «ایران نانو ۲۰۲۴»

دعوت از اعضای بریکس برای شرکت در نمایشگاه «ایران نانو ۲۰۲۴»
رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری که به مسکو سفر کرده است، از اعضای بریکس برای شرکت در نمایشگاه «ایران نانو ۲۰۲۴» که در ماه آبان برگزار می‌شود، دعوت کرد.
کد خبر : 933485

به گزارش خبرگزاری آنا، «سجاد احدزاده» نماینده جمهوری اسلامی ایران در بخش همکاری فناوری و نوآوری بریکس، از متخصصان و مقامات کشورهای عضو این گروه برای حضور در نمایشگاه ایران نانو ۲۰۲۴ در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ۱۴۰۳ (سوم تا ششم نوامبر) دعوت کرد.  

احدزاده که ریاست مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری را برعهده دارد، برای شرکت در دوازدهمین نشست وزرای علوم، فناوری و نوآوری بریکس به مسکو سفر کرده است.

وی همکاری در حوزه‌های نانوفناوری، زیست فناوری، انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر، آب، اقتصاد دریا، امنیت غذایی، هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال را از حوزه‌های اولویت‌دار کشورمان در همکاری با گروه بریکس عنوان کرد.

احدزاده با ارائه پیشنهاد‌ها و ابتکار‌هایی برای ایجاد ساز و کار‌های جدید در حوزه‌های مهم چون محیط زیست، تغییر اقلیم و حمل و نقل، آمادگی کشورمان برای میزبانی نشست‌های آینده کارگروه اطلاعات مکانی و کاربرد‌های آن و کارگروه انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و کارآیی انرژی را اعلام کرد.

در این نشست که به ریاست وزیر علوم و آموزش عالی روسیه برگزار شد، نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه، هند، برزیل، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی حضور داشتند.

روسای هیئت‌های شرکت‌کننده به تبیین اولویت‌های خود در زمینه علم، فناوری و نوآوری پرداختند و بیانیه پایانی نشست نیز به امضای نمایندگان کشور‌های عضو رسید.

ناگفته نماند که برزیل از ژانویه ۲۰۲۵ (دی ماه ۱۴۰۳) ریاست دوره‌ای بریکس را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب