دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1403 - 07:21
گزارش لحظه‌به‌لحظه از تحولات لبنان (۲)؛

اسرائیل شرق لبنان را هم هدف گرفت/دستور بایدن برای تطبیق نیروهای آمریکایی با وضعیت منطقه

اسرائیل شرق لبنان را هم هدف گرفت دستور بایدن برای تطبیق نیروهای آمریکایی با وضعیت منطقه
رژیم صهیونیستی از بعداز ظهر دیروز جمعه که ادعای حمله به مقر حزب‌الله در ضاحیه بیروت را مطرح کرد؛ دست‌کم ۳۰ بار جنوب لبنان را هدف حملات خود قرار داده است و تا این لحظه در تقابل با جامعه بین‌الملل، دست از جنگ‌افروزی نکشیده است.
کد خبر : 933470

به گزارش خبرگزاری آنا، رژیم صهیونیستی عصر جمعه ششم مهرماه مقر اصلی گروه حزب‌الله لبنان را در ضاحیه بیروت هدف حمله قرار داد؛ اقدامی که به فاصله چند ساعت بعد از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در سازمان ملل انجام و از سوی کارشناسان نشانه‌ای آشکار مبنی بر قصد وی برای تضعیف این نهاد بود.

گزارش تحولات لحظه به لحظه لبنان را در خبرگزاری آنا دنبال کنید:

حمله به پمپ بنزین در ضاحیه

خبرنگار المیادین از هدف قرار گرفتن پمپ بنزین در منطقه الکوکودی و متعاقب آن وقوع آتش‌سوزی خبر داد.

حمله به حومه فرودگاه بیروت

جنگنده‌های اسرائیلی تاکنون 2 بار حومه فرودگاه بیروت را بمباران کرده‎‌اند اما پروازها به این فرودگاه بین‌المللی همچنان ادامه دارد.

اسرائیل به شرق لبنان هم حمله کرد

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد شنبه در بیانیه ای مدعی شد: همزمان به اهداف مرتبط با حزب‌الله در جنوب و استان بقاع در شرق لبنان حمله کرده است.

اتحادیه اروپا: نمی‌توانیم برای توقف نتانیاهو روی آمریکا حساب کنیم

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به میانجیگری ناموفق آمریکا در برقراری آتش‌بس در غزه گفت که نمی‌توان فقط به ایالات متحده تکیه کرد.

وی همچنین نسبت به ناتوانی کشورها در متوقف کردن حملات اسرائیل به لبنان و فلسطین ابراز تأسف کرد و گفت: به نظر نمی‌رسد که هیچ کسی بتواند نتانیاهو را نه در غزه و نه در کرانه باختری متوقف کند.

دستور بایدن برای «تطبیق» نیروهای آمریکا

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از حملات اسرائیل در بیروت دستور داد نیروهای آمریکا در منطقه خاورمیانه «بر حسب لزوم» با وضعیت تطبیق داده شوند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن به پنتاگون دستور داده حسب لزوم نیروها در منطقه را با هدف ارتقاء بازدارندگی، اطمینان از محافظت از نیروها و حمایت از تمامی اهداف ایالات متحده ارزیابی کرده و تطبیق دهد.»

مشارکت ناوهای جنگی اسرائیل در حمله به ضاحیه

خبرنگار المیادین در بیروت گزارش داد که تجاوز به ضاحیه به طور همز‌مان از طریق جنگنده و ناوهای جنگی صورت می‌گیرد.

عراقچی: حملات علیه ضاحیه بیروت جنایت جنگی است

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در پیامی گفت: «حملات رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است و نشان دهنده این است که این رژیم بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.»

عربستان: برای تشکیل کشور فلسطین ائتلاف می‌کنیم

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان  از تلاش‌های بین‌المللی جدید برای به رسمیت شناخته‌شدن کشور مستقل فلسطین خبر داد.

وی تشکیل این ائتلاف بین‌المللی را نتیجه تلاش‌های مشترک اروپایی- عربی عنوان کرد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما در برابر مخالفت «اسرائیل» با راه حل دو دولتی دست‌بسته نخواهیم ایستاد.

انگلیس: همین حالا نیازمند آتش‌بس هستیم

«ریموند ادوارد هری کولینز» معاون وزیر امور خارجه انگلیس، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: مایلم سخنان را با تاکید بر یک پیام بسیار روشن از سوی دولتم شروع کنم. ما اکنون به آتش‌بس فوری در غزه و سراسر مرز لبنان/اسرائیل نیاز داریم، زیرا در آستانه یک جنگ منطقه ای بسیار بزرگ هستیم که خطر ویرانی و رنج بیشتری را در پی دارد.

دفاع نتانیاهو از تداوم جنایت صهیونیست‌ها 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژيم صهیونیستی در توجه جنایت فجیع این رژیم در فلسطین و لبنان گفت: ما متعهد به حفظ بقای اسرائیل هستیم.

بیش از ۳۰ حمله توسط ارتش اشغالگر به جنوب بیروت 

منابع خبری بین‌المللی گزارش داده‌اند ارتش رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از ۳۰ حمله به جنوب بیروت انجام داده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب