دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1403 - 13:19

مجموع شهدای ۳ روز گذشته رژیم صهیونیستی در لبنان به ۷۰ نفر رسید

مجموع شهدای ۳ روز گذشته رژیم صهیونیستی در لبنان به ۷۰ نفر رسید
با اعلام وزارت بهداشت لبنان، مجموع شهدای بمباران ساختمانی در حومه جنوبی و انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها به ۷۰ نفر رسید.
کد خبر : 932558

به گزارش خبرگزاری آنا، عصر روز گذشته هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، طبقه اول یک ساختمان هشت طبقه در ضاحیه جنوبی بیروت بوده است. ساختمان هدف قرار گرفته در منطقه‌ای مسکونی واقع شده است. روند امداد و نجات و آواربرداری در ساختمان هدف قرار گرفته شده همچنان ادامه دارد.

 خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی ضمن تأیید اخبار منتشر شده بیان کرده هدف این حمله هوایی، ترور ابراهیم عقیل، از اعضای شورای جهاد حزب‌الله لبنان بوده است.

مجموع شهدای ۳ روز گذشته رژیم صهیونیستی در لبنان به ۷۰ نفر رسید

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: حملات اسرائیل به لبنان جنایت جنگی توصیف شده است.

وی افزود: مجموع شهدای بمباران ساختمانی در حومه جنوبی و انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها به ۷۰ نفر رسید. همچنین ۷۷۰ مجروح انفجار دستگاه‌های ارتباطی هنوز در بیمارستان‌ها هستند که ۱۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وزیر حمل‌و‌نقل لبنان نیز اعلام کرد: آنچه در حومه جنوبی رخ داد جنایت جنگی است و دشمن اسرائیلی منطقه را به جنگ می‌کشاند.

وی گفت: ۲۶ غیرنظامی از جمله کودکان و زنان درپی حمله به حومه جنوبی بیروت به شهادت رسیدند و ۲۳ نفر مفقود شدند لذا آنچه در حومه شهر اتفاق افتاد نقض قوانین بین‌المللی، انسان‌دوستانه و قوانین حاکم بر جامعه بین‌المللی است.

حماس: حمله صهیونیست‌ها به ضاحیه جنایت جدید و نقض حاکمیت لبنان است

بنابراین گزارش، جنبش حماس روز گذشته و پس از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی لبنان با  انتشار بیانیه ای اعلام کرد، تجاوز وحشیانه تروریستی رژیم صهیونیستی را که توسط جنگنده های ارتش دشمن صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و یک منطقه مسکونی پرجمعیت صورت گرفت و به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی منجر شد به شدت محکوم می کنیم و آن را جنایتی جدید در زمره رشته جنایات مداوم صهیونیست ها، نقض حاکمیت لبنان و تشدید تجاوزات صهیونیست ها قلمداد می کنیم.

در بیانیه حماس آمده است:  آنچه که دولت اشغالگر در زمینه تشدید تجاوزات و حملات خود به محله های مسکونی یا منفجر کردن دستگاههای ارتباطی انجام می دهد، به معنای تلاش برای قربانی گرفتن هر چه بیشتر از نظامیان و غیرنظامیان در لبنان است ضمن آنکه  این جنایات و همچنین کشتارهای وحشیانه و جنگ نسل کشی در غزه و تجاوز در کرانه باختری نقض آشکار تمام قوانین و توافقنامه های  بین المللی و جنایت جنگی به شمار می آید که مستلزم تحرک فوری جامعه بین‌الملل و مجازات مرتکبان است.

به گزارش آنا، مقامات وزارت امور خارجه، رهبر انقلاب اسلامی و بسیاری از مقامات کشورهای اسلامی شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان را به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تبریک و تسلیت عرض کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب