دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1403 - 17:39

سیدحسن نصرالله: از ایران بابت فرستادن هواپیما به لبنان متشکرم/ غرب و دولت‌های غربی از نظر تکنولوژی از اسرائیل حمایت می‌کنند

سیدحسن نصرالله: از ایران بابت فرستادن هواپیما به لبنان متشکرم  غرب و دولت‌های غربی از نظر تکنولوژی از اسرائیل حمایت می‌کنند
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی درباره آخرین تحولات منطقه ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل ارسال هواپیما برای انتقال مجروحان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی، اظهارکرد: ما هیچ وقت نگفته‌ایم که دشمن در سطح تکنولوژی برتری ندارد، غرب و دولت‌های غربی با اوست و این کشور‌ها در جبهه مقابل ما قرار دارند.
کد خبر : 932464

به گزارش خبرگزاری آنا، سخنرانی سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص آخرین تحولات منطقه آغاز شد.

این سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان بعد از انفجار‌های ۲ روز اخیر در این کشور در جریان عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

وی ابتدای سخنان خود به خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و بیان کرد: به همه مجروحان باید بگویم که برای همه آنها شفای عاجل مسئلت دارم. در ارتباط با شهدا و مجروحان و محور مقاومت صحبت خواهم کرد.

نصرالله گفت: از همه نهاد‌ها و مراکز کمک رسان لبنان قدردانی می‌کنم پزشکانی که شب و روز تلاش کردند، زیرا بسیاری از مجروحان از ناحیه چشم زخمی شده بودند و بیمارستان‌ها طی این ۲ روز تلاش زیادی کردند. آنچه که ما طی این ۲ روز شاهد بودیم، برخورد و همبستگی بسیار عالی شاهد بودیم. در مناطق مختلف از تمام کسانی که خون اهدا کردند نیز تشکر می‌کنم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: از کشور‌هایی که برای کمک در این روز‌ها کمک کردند تشکر می‌کنم. از دولت عراق و جمهوری اسلامی ایران که یک هواپیما را برای انتقال مجروحان فرستاد، از سوریه و از دیگر کشور‌هایی که تلفنی یا به هر وسیله‌ای تسلیت گفتند و این جنایت شنیع را محکوم کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: آنچه روز سه‌شنبه و چهارشنبه روی داد، در توصیف این تحولات که در جریان آن هستید باید بگویم که دشمن صهیونیست هزاران دستگاه پیجر را هدف قرار داده و همه را در یک زمان منفجر کرد، این رژیم همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت. برخی از انفجار‌ها در بیمارستان‌ها رخ داد، زیرا همراه برخی از آنها پیجر بود. در مغازه‌ها، خانه‌ها، خیابان‌ها، خودرو‌ها و ... از پیجر‌ها استفاده می‌کردند. دشمن مردان حزب الله را هدف قرار داد، اما در این چارچوب همه کشور را هدف قرار داد و با یک ابزار غیرنظامی که در سارسر جهان در بیمارستان‌ها، شرکت‌های تجاری، مغازه‌ها و ... استفاده می‌شود را هدف قرار داد.

نصرالله گفت: روز گذشته نیز دوباره دستگاه‌های بی‌سیم را هدف قرارداد و در نتیجه این تجاوزگری ده‌ها نفر شهید شذدند که بین آنها کودکان و زنان نیز بودند و هزاران نفر نیز شهید شدند. آمار واقعی در ساعات آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد بنابراین زمان می‌برد تا شمار دقیق آمار مشخص شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: دشمن پیجر‌ها را هدف قرار داده و در این فکر است که این دستگاه‌ها در بین نیرو‌های حزب الله توزیع شده، زمانی که اقدام به این کار کرد دشمن عامدانه عمل کرد و عامدانه اقدام به قتل دست کم ۴ هزار نفر در یک دقیقه کرد و دشمن با این هدف وارد عمل شد.  

وی گفت: اگر نگویم صد‌ها نفر روز گذشته زخمی شدند، ظرف دو روز گذشته در یک دقیقه دشمن صهیونیستی در صدد کشتن دست کم ۵ هزار انسان در دو دقیقه بود و بدون توجه به هیچ ضابطه و قانونی چگونه اینها را به قتل برساند. دشمن در این تصور بود که با این اقدام بسیاری از نیرو‌های حزب الله را به قتل می‌رساند. اسم این اقدام چیست؟ نسل‌کشی، سلاخی، جنایت گروهی؟! چه باید بنامیم. به کارنامه سیاه کشتار‌های دشمن از زمان تاسیس این غده سرطانی اضافه شد و این یک تجاوزگری بزرگ علیه حاکمیت لبنان به شمار می‌رود و جنایت جنگی نیز به شمار می‌رود.  

نصرالله اظهارداشت: این نیت و هدف دشمن بود. خداوند متعال با لطف خود به ما بیشتر ارزانی داشت و بلا‌های زیادی را از سر ما بازکرد. از یک سو بسیاری از مجروحان دارای زخم سطحی بودند، شماری از دستگاه‌های پیجر از کار افتاده بودند و برخی‌ها نیز اصلاً توزیع نشده بودند. لطفی که خداوند به ما ارزانی داشت این بود و همچنین همگرایی و همبستگی بین مردم برای کمک رسانی بود که هیچ مجروحی بر روی زمین نماند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: یکی از اهداف دشمن طی ۲ روز گذشته قتل ۵ هزار نفر از مردم بود که به لطف خدا و با تلاش‌های مخلصانه مردم تحقق نیافت و ناکام ماند، نهاد‌های رسمی و مردمی در این باره تلاش کردند. آنچه که رخ داد ما کمیته‌های تحقیق مختلفی را تشکیل دادیم، کمیته‌های فنی، امنیتی، علمی که در آن همه سناریو‌ها درباره انفجار‌ها بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که هنوز نیاز به زمان داریم، شرکتی که این دستگاه‌ها را ساخته، فروخته، توزیع و ... همه‌ی اینها در حال بررسی است و در آینده نزدیک به نتایج مشخص و قطعی خواهیم رسید و من در این‌باره عجله نمی‌کنم.

وی ادامه داد: این نکته را اشاره کنم که ما واقعاً در معرض یک هدف و حمله امنیتی و انسانی قرار گرفتیم حمله‌ای که در تاریخ مقاومت و لبنان این سطح از تجاوزگری بی‌سابقه بود و چه بسا در تاریخ درگیری با دشمن در سطح منطقه بی‌سابقه باشد و حتی در سطح جهان این تجاوزگری بی‌سابقه باشد یعنی پیجر‌هایی که مردم عادی در دست خود دارند با انفجار روبرو شود. اما در چارچوب جنگ و رویایی، دشمن ما هیچ وقت نگفته‌ایم که دشمن در سطح تکنولوژی برتری ندارد، غرب و دولت‌های غربی با اوست و این کشور‌ها در جبهه مقابل ما قرار دارند.

نصرالله تأکید کرد: زمانی که وارد این رویارویی می‌شویم روی دلیرمردی‌مان حساب کرده و تا الان پیروز شدیم. در تاریخ طبیعت جنگ نبرد است، یک روز برای شما و یک روز علیه ما. روز سه‌شنبه و چهارشنبه برای ما روز‌های سنگین و خون‌باری بود کمااینکه امتحان بزرگی برای ما بود، اما ما به لطف خداوند توانستیم در آن موفق شویم و انشاءالله از این امتحان با سربلندی عبور خواهیم کرد. نباید یک ضربه شما را سرنگون کند هرچند که آن ضربه محکم باشد. با توکل به خدا به شما می‌گویم که این ضربه بزرگ و بی‌سابقه ما را سرنگون نکرد و نخواهد کرد انشاءالله. ما با این ضربه‌ها قوی‌تر، توانمندتر و استوارتر و قدرتمندتر خواهیم شد.

وی افزود: اهداف دشمن در این کشتار چه بود؟ طوفان الاقصی در ۷ اکتبر گذشته و چند هفته دیگر نیز در اولین سالگرد طوفان الاقصی خواهیم بود. ۸ اکتبر جبهه حمایتی لبنان آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد. این جبهه حمایتی بر دشمن تأثیر زیادی داشت. برخی‌ها از همان روز اول خط سیر متفاوتی را پیش گرفتند کاری به آنها ندارم بلکه آنچه دشمن انجام می‌دهد مهم است. وقتی که سران سابق دشمن، رؤسای ارتش، فرماندهان لشکر‌های دشمن می‌بینیم که جبهه شمال را ارزیابی می‌کنند برای ما با اهمیت است. وقتی اساساً اطلاعاتی ندارند تحلیل می‌کنند که برای ما اهمیت ندارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: معاون سابق ارتش اسرائیل گفته بود آنچه که در شمال لبنان رخ می‌دهد شکست تاریخی برای اسرائیل است. تهدید واقعی و جنگ واقعی در شمال است. یکی از کانال‌های دشمن گفته بود که لازم است ارتش صهیونیستی برای استفاده از دریا از سلاح دریایی استفاده کنند، زیرا آنها دچار نقص و کمبود شده‌اند، عبارت‌هایی که انگار شمال را از دست داده‌ایم. نتانیاهو و گالانت می‌گویند که در شمال بیشترین فشار وجود دارد. مهمترین جبهه‌هایی که موجب تحلیل دشمن شده جبهه‌های شمال بوده است. مانند جبهه یمن.

نصرالله گفت: جبهه شمال از مهمترین برگه‌های توقف جنگ در مذاکرات با دشمن است. دشمن از روز اول تلاش کرد تا جبهه شمال را خاموش کند و تلاش‌های زیادی انجام داد و در سطح میدانی نیز به طور چشمگیری ملتزم و قواعد درگیری بود. اگر دشمن می‌توانست طی این ۱۱ ماه اگر یک درصد احتمال می‌داد که بر مقاومت لبنان فائق خواهد آمد، اقدام به جنگ بزرگ علیه لبنان می‌کرد. ۱۱ ماه گذشته همیشه تهدید کردند و برخی در کشور‌های عربی می‌دانند که مدام اعلام می‌کرد که ۲ روز بعد، ۳ روز بعد، یک هفته بعد جنگ بزرگی را راه خواهیم انداخت مقاومت جلوی آنها را گرفت.

وی افزود: قتل و ترور مجاهدان، شکستن دیوار صوتی، قتل زنان و کودکان در همین چارچوب تلاش‌های دشمن انجام شد. مقاومت همچنان بر موضع خود پافشاری می‌کند که دشمن به این کار روی آورد و تصور کرد با کشتار غیرنظامیان می‌تواند اهداف خود را پیش ببرد. چند ساعت پس از این عملیات از کانال‌های رسمی و غیررسمی پیام‌هایی از دشمن دریافت کردیم این بود که اسرائیل به دنبال متوقف کردن جبهه شمال بود تا از غزه حمایت نکند، هدف مشخص است، هدف لبنان است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: رژیم صهیونیستی در این عملیات اعلام کرد که هدف، خارج کردن جبهه مقاومت از غزه است. آنچه که ما شهید دادیم و فداکاری کردیم و رویارویی سخت و خونباری که طی یکسال گذشته داشته‌ایم آنها می‌خواهند به هدر برود و ما این را نمی‌پذیریم. هدف دشمن در ۲ روز گذشته متوقف کردن جبهه لبنان بود، اما جواب ما به نمایندگی از مجروحان و خانواده‌های شهدا این است «به نتانیاهو و گالانت می‌گویم که جبهه لبنان متوقف نخواهد شد قبل از متوقف شدن تجاوزگری علیه نوار غزه».  

وی گفت: پس از این همه شهید و مجروح کاملاً صریح و شفاف می‌گویم مقاومت لبنان از کمک و یاری مردم غزه و نوار غزه متوقف نخواهد شد و این اولین واکنش ماست. همه بدانند که دشمن با وجود تمام وحشی‌گری‌ها آِیا به هدف خود رسید؟ مانند غزه، آیا در غزه نیز به هدف خود رسیده است؟ هدف دیگر هدف قراردادن زیرساخت‌های مقاومت است. در ضاحیه جنوبی انفجار‌هایی رخ داد با این انفجار‌های گسترده دشمن می‌خواهد این بستر را دشمن ندامت و خستگی کند و سبب شود تا آنها فریاد بزنند و به مقاومت فشار آورند و بگویند کافی است.

نصرالله تأکید کرد: طی ۲ روز گذشته این اهداف دشمن نیز به نتیجه نرسید. مجروحان به بیمارستان رفته و بعد مرخص شدند، جهانیان اراده و عزم مجروحان را دیدند که در صدد بازگشت به جبهه‌های نبرد بودند و اینکه باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند و این نیز پاسخی به دشمن بود. خانواده شهدا و مجروحان، اراده قوی و راسخ آنها و پیام‌هایی که ما از آنها دریافت کردیم شرمنده‌مان کردند و پیامی به دشمن بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در تشییع پیکر شهدا نیز دیدید که چه شعار‌هایی سر داده شد. از دیگر اهداف دشمن از هدف قراردادن زیرساخت‌ها، مقاومت بود. آنها تصور می‌کردند که دستگاه‌های پیجر را مسئولان حزب الله به همراه دارند و این تصور آنها نیز غلط از آب درآمد. آنها سعی کردند طیف وسیعی از نیرو‌های حزب الله را به قتل برساند که این امر محقق نشد. به صراحت می‌گویم اهداف دشمن حتی یک لحظه هم تحقق نیافت. مدیریت امور کشور به خوبی انجام شد و جبهه‌های مقاومت نیز همزمان آماده بودند بنابراین پایه مقاومت متزلزل نشد بلکه به حمد خداوند و با تلاش‌ها و به برکت خون پاک شهدا از سال ۱۹۴۸ تاکنون این از قدرتمندترین بنیه‌ها و ساختار‌های مقاومت به شمار می‌رود و لبنان دراوج همبستگی به سر می‌برد.

وی گفت: به همه دوستان در سراسر جهان می‌گوییم که قدرت ما کاملاً راسخ و منسجم و توانمندی‌هایمان در اوج عالی است و آنچه که رخ داد لطمه‌ای به بنیه، اراده، انسجام، توانمندی و نظام فرماندهی ما وارد نشد بلکه سبب تشدید اراده و عزم راسخ ما شد.


نصرالله ادامه داد: این کار دشمن به همگان نشان داد که کودن و احمق است. دشمن هنوز به عمق ایمان و بستر مقاومت پی نبرده است. در سطح ملی نیز دشمن به این واقعیت‌ها پی نبرده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: برخی‌ها گفتند دشمن در صدد تقویت عملیات‌های نظامی بخصوص در شمال است. حقایق را روز‌های آینده برای ما مشخص خواهد کرد. چیز‌هایی که درباره شمال مطرح می‌شود می‌گوییم که موضوع نبرد شمال برای دشمن حائز اهمیت است و مانع رسیدن به اهداف دشمن شده است. هدفی که نتانیاهو و گالانت بازگرداندن ساکنان به مناطق شمالی بود یعنی سه هدف داشت نابودی غزه، بازگرداندن شهرک نشین‌های اشغالگر و پیروزی در جبهه شمال، آقای نتانیاهو با این اقدامات اهدافت تحقق خواهد یافت؟

وی گفت: ما از ۸ اکتبر تصمیم گرفتیم جلوی شما بایستیم، من به آنها می‌گویم شما نمی‌توانید ساکنین را به شمال بازگردانید، هرکاری که می‌خواهید بکنید. من شما را به چالش می‌کشم، اگر می‌توانید این کار را انجام دهید. تنها راه پیش روی شما متوقف کردن تجاوزگری و جنگ علیه ساکنین نوار غزه و کرانه باختری است. غیر از این راه هیچ راهی نیست، نه قتل، نه ترور، نه ایجاد ناامنی. اگر اقدامی انجام دهید سبب افزایش مهاجرت از مناطق شمالی خواهد شد. ۱۱ ماه است در اینباره تلاش می‌کنید، اما چه شد؟!

نصرالله گفت: این فرمانده احمق جبهه شمالی پیشنهاد کرد که یک کمربند امنیتی در اراضی لبنان ایجاد کند. ما آرزو داریم شما وارد خاک لبنان شوید، چرا؟ زیرا ما تمام تانک‌های شما را در آن منطقه را نابود کردیم و دنبال یک سرباز یا تانک در آنجا می‌گردیم که آن را نابود کنیم. آنچه دشمن آن را تهدید می‌نامند ما آرزوی آن را داریم. دشمن می‌خواهد با ایجاد کمربندی امنیتی بتواند شهرک نشینان را به شمال بازگرداند و در امنیت به سر ببرند. زمانی که در سال‌های قبل چنین کمربندی ایجاد کردند آنها محاسبات و مقایسه غلطی دارند. پس از این سال (۱۹۸۹) که مقاومت و حزب الله شکل گرفت همه گروه‌های مقاومت با احزاب مختلف خود، همگی در چارچوب مقاومت اسلامی حرکت می‌کردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما تلاش می‌کردیم نبرد اصلی در لبنان صورت گیرد تا اراضی شمالی را آزاد کنیم. ما تلاش می‌کردیم نیروی دشمن را تحلیل دهیم. از سال ۱۹۹۹ شهرک نشینان را هدف قراردادیم و این معادله را ایجاد کردیم. امروز وضع به گونه دیگری است، اگر شما در داخل لبنان، نوار حائل ایجاد کنید و در آن منطقه عملیات کنید به شما می‌گویم که در آن صورت پایگاه‌های نظامی، پادگان‌ها و همچنین شهرک‌نشین‌ها در شمال اشغالگر هدف قرار خواهد گرفت و این کمربند امنیتی که شما دنبال ایجاد آن هستید جهنمی برای شما خواهد شد، اگر دوست دارید، خب بفرمائید آن را ایجاد کنید. این فکر شما غلط است.  

وی خطاب به یوآو گالانت و بنیامین نتانیاهو وزیر جنگ و نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد: تجاوزگری که رخ داد تجاوزگری بزرگ و بی‌سابقه بود و قصاص عادلانه خواهد داشت از جایی که گمان می‌کند و از جایی که گمان نمی‌کند دشمن قصاصش را دریافت خواهد کرد. خبر‌ها را در اینباره، خود خواهید شنید. این پاسخ ما در سطح مناسب و اینکه چه زمانی را نمی‌گویم، اما پاسخ ما را دریافت خواهید کرد و این پاسخ قطعی و حتمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب