دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فعالیت رسانه‌های روسیه در اینستاگرام و فیسبوک ممنوع شد

فعالیت رسانه‌های روسیه در اینستاگرام و فیسبوک ممنوع شد
متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام اعلام کرد، فعالیت «راشاتودی»، «روسیا سگودنیا» و دیگر شبکه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌هایش ممنوع می‌کند.
کد خبر : 932182

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، متا شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام اعلام کرد فعالیت «راشاتودی»، «روسیا سگودنیا» و دیگر شبکه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌هایش ممنوع می‌کند. این شرکت مدعی شده رسانه‌های مذکور از تاکتیک‌های فریبکارانه برای عملیات‌های نفوذ مخفی آنلاین استفاده می‌کند.

در بیانیه متا آمده است: پس از بررسی‌های دقیق به این نتیجه رسیده‌ایم، اقدامات علیه رسانه‌های دولتی روسیه را افزایش دهد.

متا توضیح داد: راشا تودی، روسیا سگودنیا و دیگر رسانه‌های مرتبط به دلیل عملیات نفوذ خارجی در همه اپلیکیشن‌های ما در سراسر جهان ممنوع می‌شوند. این اقدام در چند روز آینده انجام می‌شود. ممنوعیت مذکور طی روز‌های آینده در فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و تردز اجرا می‌شود.

اقدام متا در حالی انجام شده که دولت آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی اتهامات پولشویی علیه ۲ کارمند راشاتودی را ثبت کرد. به گفته مقامات این ۲ تن در طرحی برای استخدام یک شرکت آمریکایی جهت تولید محتوای آنلاین تاثیرگذار بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور شرکت کرده بودند.

روز جمعه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت رسانه‌ای تحت حمایت دولت روسیه که پیش‌تر با نام روسیه تودی شناخته می‌شد، اعلام کرد. اطلاعات جدید به دست آمده از کارکنان این شرکت نشان می‌دهد که این شرکت مانند بازوی بالفعل دستگاه اطلاعاتی روسیه عمل می‌کند.

بلینکن گفت: امروز، ما نشان می‌دهیم که چگونه روسیه تاکتیک‌های مشابهی را در سراسر جهان به کار می‌گیرد.

بلینکن مدعی شد که دولت روسیه در سال ۲۰۲۳ واحد جدیدی در راشاتودی با قابلیت‌های عملیاتی سایبری و ارتباط با اطلاعات روسیه با هدف گسترش نفوذ روسیه در کشور‌های جهان از طریق عملیات اطلاعاتی، نفوذ مخفی و تدارکات نظامی تاسیس کرده است.

راشاتودی این اتهامات را رد کرده و می‌گوید آمریکا مانع فعالیت آن به عنوان یک سازمان روزنامه‌نگاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب