دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی:

مرکز ملی فضای مجازی برای حل مشکلات حوزه بلاکچین مصمم است

مرکز ملی فضای مجازی برای حل مشکلات حوزه بلاکچین مصمم است
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: حتما یکی از حوزه‌هایی که باید در آن حکمرانی قانونمند کشورمان تحقق پیدا کند، همین حوزه بلاکچین است و قاعدتا برای تحقق این حکمرانی، باید الزامات آن به درستی تعیین و مصوب شود و مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه مصمم است.
کد خبر : 931941

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اقدامات مرکز ملی در حوزه تنظیم گری و کمک به حل مشکلات کسب وکارها، گفت: مرکز ملی فضای مجازی تلاش کرده که به عنوان تنظیم‌گر تنظیم‌گران، تسهیل کننده و سیاست گذار امور مرتبط با حوزه فضای مجازی باشد و در این زمینه در بسیاری از حوزه‌ها دستورالعمل ها، مصوبات و اسنادی را با همکاری تنظیم گران بخشی تهیه، مصوب و ابلاغ کرده است.

وی افزود: یکی از مهمترین حوزه ها، حوزه بلاکچین است که امروز در کشورمان دربرگیری قابل توجهی دارد و مرکز ملی فضای مجازی با توجه به اهمیت این موضوع، در این حوزه از مدت‌ها پیش ورود کرده و اقداماتی را جهت ساماندهی آن انجام داده است.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: یکی از اقدامات مرکز ملی فضای مجازی، ریشه یابی و بررسی مشکلات مردم و شرکت‌های ارائه کننده خدمات در این حوزه بوده تا بتوان با دید وسیعی، مسائل و مشکلات حوزه بلاکچین را مرتفع کرد. کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور و کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه جلسات متعددی تشکیل داده و عملا مشکلات این حوزه را ارزیابی و راهکار‌هایی را جهت رفع مشکلات مردم در این حوزه، احصاء کرده اند.

دلیریان ادامه داد: در ارزیابی‌های مرکز ملی فضای مجازی، برخی نقایص در عملکرد تنظیم گران این حوزه و همچنین برخی نیاز‌ها اعم از قانونگذاری، شناسایی شده که در بخش‌های متولی موضوع در مرکز ملی، رفع این مشکلات در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مطابق سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی، باید نظام بکارگیری فناوری‌های نوین فضای مجازی شامل بلاکچین (زنجیره بلوکی) نیز طراحی شود و مرکز ملی فضای مجازی از دستگاه‌های متولی پیگیر این موضوع است، افزود: حوزه بلاکچین یکی از حوزه‌های مهم اقتصاد دیجیتال است و در صورتی که درست مدیریت شود، برای کشور ارزآور و سودده خواهد بود و با توجه به گرایشی که مردم جهت استفاده از این حوزه و درآمدزایی از آن در سطح جهان و ایران پیدا کرده اند، نمی‌توان به این حوزه بی توجه بود.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اخیرا به موضوع حکمرانی قانونمند در فضای مجازی اشاره داشتند و بر تحقق آن تاکید کردند، حتما یکی از حوزه‌هایی که باید در آن حکمرانی قانونمند کشورمان تحقق پیدا کند، همین حوزه بلاکچین است و قاعدتا برای تحقق این حکمرانی، باید الزامات آن به درستی تعیین و مصوب شود و مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه مصمم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب