دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«مِتا» آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را از سر گرفت

«مِتا» آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را از سر گرفت
شرکت متا اعلام کرده است که آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود را با استفاده از محتوایِ به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط بزرگسالان در فیسبوک و اینستاگرام از سر خواهد گرفت.
کد خبر : 931567

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت متا در پاسخ به واکنش‌های نظارتی آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را متوقف کرده بود، اما پس از تعامل مثبت با «دفتر کمیساریای اطلاعات» در بریتانیا (ICO) و رسیدگی به بازخورد‌های نظارتی، اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ادامه آموزش در ما‌ه‌های آینده است.

مدل‌های هوش مصنوعی با استفاده از انواع پست‌های عمومی از جمله عکس‌ها، زیرنویس‌ها و نظرات آموزش داده می‌شوند. محتوا‌های مربوط به پیام‌های خصوصی یا اطلاعات حساب‌های کاربران زیر ۱۸ سال شامل این آموزش نخواهند بود.

این به‌روزرسانی پس از تصمیم متا در اواسط ژوئن برای توقف راه‌اندازی مدل‌های هوش مصنوعی خود در اروپا و پس از مواجهه با فشار نظارتی از سوی تنظیم‌کننده حریم خصوصی ایرلندی صورت می‌گیرد.

متا با تعامل مثبت با «دفتر کمیساریای اطلاعات» بریتانیا و ایجاد تغییرات در رویکرد خود قصد دارد محصولات هوش مصنوعی خود را خیلی زودتر به بازار بریتانیا بیاورد. این شرکت همچنین تغییراتی را برای ساده‌سازیفرآیند اعتراض کاربران به پردازش داده‌هایشان اعمال کرده است.

برنامه‌های متا در گذشته با واکنش شدید گروه‌های حامی حریم خصوصی مواجه شده بود که از سازمان‌های نظارت ملی در سراسر اروپا خواسته بودند تا از چنین استفاده‌ای از محتوای رسانه‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

ارسال نظر
قالیشویی ادیب