دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر علوم در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

راه اندازی اولین سامانه متمرکز صحت سنجی مدارک دانش آموختگان کشور/ شرکت‌های دانش بنیان مکمل می‌شوند

راه اندازی اولین سامانه متمرکز صحت سنجی مدارک دانش آموختگان کشور  شرکت‌های دانش بنیان مکمل می‌شوند
رئیس سازمان امور دانشجویان از راه اندازی اولین سامانه متمرکز صحت سنجی مدارک دانش آموختگان دانشگاه‌های دولتی و آزاد در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر : 931077

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد هم آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور (پام تک) با حضور مسئولان دانشگاهی وزارت علوم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۳) در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

سعیدحبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کرد تا پایگاه اطلاعات داده را در سازمان‌های مختلف مهیا کند؛ بنابراین سازمان امور دانشجویان هم الزام به راه اندازی این سازمان شد تا اطمینان سایر ارگان‌ها را از استعلام و صحت مدارک دانش آموختگان دانشگاه‌های دولتی و آزاد جلب کند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از راه اندازی سامانه پام تک سامانه‌ای برای صحت سنجی مدارک دانش آموختگان وجود داشت یا خیر؟، گفت: سامانه‌ها پراکنده بودند، اما این سامانه متمرکز در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم است، حتی این سامانه برای دانش آموختگانی که از کشور‌های مختلف دنیا مدرک دانشگاهی دریافت می‌کنند هم کاربرد دارد. 

حبیبا با اشاره به کمک شرکت‌های دانش بنیان در سامانه پام تک به سازمان امور دانشجویان گفت: برای اینکه پایگاه‌های داده بتوانند خدمات مفیدتری ارائه دهند باید از تجارب سایر دستگاه‌های دولتی و خصوصی استفاده کند؛ چرا که بخش عمده‌ای از مصرف کنندگان این سامانه شرکت‌ها هستند و از آنجایی که در بخش نرم افزار‌ها فعالیت دارند، پس می‌توانند مکمل سازمان‌هایی باشند که مکلف توسعه و ایجاد پایگاه‌های داده باشند. 

معاون دانشجویی وزارت علوم با اشاره به جذب دانشجویان بین الملل اظهار کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه مکلف هستیم تا ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی را از کشور‌های مختلف جذب کنیم؛ بنابراین در این عرصه بر اساس رایزینی‌های علمی و فرهنگی در کشور‌های مختلف و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی به هدف خود خواهیم رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب