دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در رویداد پام تک مطرح شد؛

هوشمند سازی در پی ناکارآمدی و ناکفایتی دولت‌ها ایجاد شده است

هوشمند سازی در پی ناکارآمدی و ناکفایتی دولت‌ها ایجاد شده است
مشاور دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: هوشمند سازی پاسخی ناکارآمدی و ناکفایتی دولت‌هاست.
کد خبر : 931074

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد هم آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور (پام تک) با حضور سعیدحبیبا رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولان دانشگاهی وزارت علوم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۳) در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. 

حسین بابایی مجرد، مشاور دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعاتمشاور دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در این برنامه در پاسخ به این سوال که چرا دولت هه به سمت هوشمندسازی روی آوردند؛ تاکید کرد: دولت‌ها کرخت و ناکارآمد و پخمه بودند که این فقط در دولت فعلی نیست، بلکه دولت‌های دیگر هم با این چالش مواجهه شدند و دیگر تکاپوی حل مسائل عمومی را ندارند، پس باید سمت قوای دیگر حکومتی رویم، تمام هویت اصل ۴۴ قانون اساسی این است که هویتی غیر دولت بتراشیم؛ چرا که دولت دیگر کفایت نمی‌کند؛ چرا که داده‌های لازم را در دسترس ندارد. 

وی افزود: دولت‌های تمام جهان باید خدمات سلامت، آموزش، رفاهی و ... دهند. سوال این است که دولت‌ها باید همین الان خدمات ارائه دهند؟ بابد گفت که خیر. دولت نیازمند این است که برای حل نیاز‌ها فراخوان عمومی اعلام کند. 

بابایی مجرد با بیان اینکه هوشمند سازی پاسخی است بر سوال ناکارآمدی و ناکفایتی دولت؛ تاکید کرد: تاکنون دولت‌ها نگاه درمانگر نسبت به مسائل داشتند، به همین علت لازم است هوشمندسازی بر درمان اولویت باشد. 

مشاور دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصریح کرد: جریان خط مشی گذاری و برنامه ریزی در کشور مجدد احیا می‌شود تا نگاهمان از رویکرد فنی به فرافنی تغییر یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب