دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات خدمات به اکوسیستم فناوری در منطقه بین المللی نوآوری ایران تشریح شد

جزئیات خدمات به اکوسیستم فناوری در منطقه بین المللی نوآوری ایران تشریح شد
رئیس پارک فناوری پردیس جزئیات خدمات به اعضای اکوسیستم فناوری در منطقه بین المللی نوآوری را تشریح کرد.
کد خبر : 931061

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس امروز در آیین تأسیس منطقه بین المللی نوآوری ایران، بیست و دومین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس که در محل پارک پردیس برگزار شد سخنرانی کرد.

تصویب ایجاد منطقه نوآوری در پارک فناوری پردیس

وی با بیان اینکه منطقه بین المللی نوآوری امروز افتتاح می شود، عنوان کرد:در ۲۴ تیرماه سال ۱۴۰۳ در جلسه هیئت وزیران تصویب شد که با هدف ارتقا جایگاه جهانی کشور در فناوری و نوآوری و تبدیل ایران به قطب فناوری جهان اسلام در راستای افزایش سهم فناوری صنایع دانش بنیان در اقتصاد و درآمد ملی و دستیابی به علوم و فناوری‌های پیشرفته، منطقه بین المللی نوآوری ایران تاسیس شود. 

وی با اشاره به اولویت‌های منطقه نوآوری گفت: سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات میکروالکترونیک، هوش مصنوعی، انرژی‌های تجدید پذیر و مالی اولویت های منطقه نوآوری به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه منطقه بین المللی نوآوری ایران یک زیست بوم جامع کار و زندگی با هدف توسعه فناوری و نوآوری کشور برای پیشبرد و توسعه فعالیت‌های دانشی و اقتصادی شرکت‌ها، کارآفرینان، مراکز رشد، شتاب دهنده‌ها و بازیگران داخلی و خارجی محسوب می شود، گفت: این منطقه با محوریت پارک فناوری پردیس مدیریت و راهبری می‌شود و اشخاص حقیقی و حقوقی در منطقه می‌توانند از خدمات و مزایای منطقه و پارک فناوری پردیس برخوردار شوند. 

استقرار دستگاه های اجرایی در منطقه نوآوری

وی گفت: تمام دستگاه‌هایی که به نوعی ارائه دهنده خدمات به شرکت‌های مختلف و فناور محور هستند مانند سازمان امور مالیاتی بیمه مرکزی سازمان توسعه تجارت سازمان غذا و دارو، سازمان ثبت و ... میز خدمت در پارک دارند.

تعرفه انرژی شامل حال واحدهای فناوری منطقه بین الملی نوآوری 

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: واحد‌های فناور مستقر در منطقه مشمول تعرفه‌های مصرف انرژی و برق مراکز پژوهشی و فناوری می‌شوند.

وی گفت: اکوسیستم نوآوری در منطقه بین المللی نوآوری ایران شامل سرمایه‌گذاران، شرکت‌های بین‌المللی و بزرگ ملی شرکت‌های نوآور، استارتاپ، خدمات تخصصی و استخر ایده و اختراع می شود.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به مزایای عضویت در منطقه بین المللی نوآوری ایران گفت: واحد‌های فناور منتخب و برتر عضو منطقه با معرفی پارک در چهارچوب توافق معاونت و گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان فعال مجاز اقتصادی تعیین می‌شوند. 

صفاری نیا گفت: وزارت امور خارجه موظف است در مذاکرات و معاهدات منطقه‌ای و بین‌المللی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی برنامه‌های علمی فناوری و نوآوری را با اولویت منطقه پیگیری کند. 

صفاری نیا گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت موظف و ضمن تعیین مشوق‌های لازم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا استقرار بخش‌های تحقیق و توسعه بنگاه‌های بزرگ صنعتی در منطقه در اولویت قرار گیرد. همچنین نسبت به اولویت استفاده از ظرفیت فناوری منطقه در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های خود اقدام کند. 

وی گفت: صندوق توسعه ملی در چهارچوب ضوابط و مقررات اساسنامه سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات ارزی و ریالی از محل منابع صندوق در منطقه را در اولویت خود قرار دهد. 

صفاری نیا تصریح کرد: گمرک جمهوری اسلامی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظفم نسبت به ترخیص تجهیزات ماشین آلات و مواد اولیه توسط واحد‌های فناور مستقر در پارک فناوری پردیس و رفع تعهد ارزی وارد کننده با رعایت قوانین مقررات و معرفی پارک اقدام کنند.

وی گفت: برای واحد‌های فناور شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی آموزشی طراحی مهندسی نوآور خلاق و دانش بنیان مستقر در منطقه و دارای مجوز فناوری و با تایید پارک، حق بیمه قرارداد‌ها در زمینه‌های دانش بنیان بر اساس لیست و بازرسی مطالبه و صدور مفاساحساب قرارداد‌های منعقده موضوع ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی و تبصره‌های ذیل آن با اجرای مواد ۳۹ و ۴۷ قانون تامین اجتماعی اعم از کارگاهی و دفاتر صورت خواهد پذیرفت. 

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: سازمان ملی استاندارد برای ایجاد نقشه ویژه صدور گواهی انطباق و گواهی برای محصولات تولید شده در منطقه و سازمان توسعه تجارت ایران برای اعطای نشان تجاری محصولات منطقه با رعایت قوانین مقررات اقدام می‌کند. 

وی گفت: ایجاد تالار معاملات فناوری کشور در منطقه و ساماندهی کارگزاران تجارت فناوری ساز و کار تبادل فناوری و بازاریابی فروش محصولات دانش بنیان را از طریق شبکه فن بازار ملی ایران در سطح ملی و بین المللی انجام پذیر است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب