دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1403 - 17:59

سرکه انقلابی بزرگ در حوزه فناوری حسگرها به پا کرد

سرکه انقلابی بزرگ در حوزه فناوری حسگرها به پا کرد
دانشمندان راهی برای پردازش حسگرهای گازی با یک ماده بسیار ارزان، یعنی سرکه، پیدا کرده‌اند در این روش حسگرها فقط به مدت پنج دقیقه در معرض بخار سرکه قرار می‌گیرد و بعد یک حسگر حساس آماده کار است.
کد خبر : 930396

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، معمولاً، حسگرهای گازی قبل از اینکه بتوانند کار کنند یا هر سیگنالی را انتقال دهند، در یک کوره پردازش می‌شوند و به مدت ۱۲ ساعت در دمای بالا گرم می‌شوند.

با این حال یک تیم تحقیقاتی فرآیند شیمیایی ساده‌ای را کشف کرده است که اثرات عملیات حرارتی سنتی را تقلید می‌کند. این پیشرفت نوید ایجاد انقلابی در حوزه فناوری حسگر را می‌دهد.

در روش ابداعی جدید فقط حسگر را به مدت پنج دقیقه در معرض بخار سرکه قرار می‌دهید، و تمام. شما یک حسگر حساس دارید که به خوبی کار می‌کند.»

برای ایجاد حسگرها، محققان محلول حاوی اکسید روی را بروی شعله اسپری کردند تا ابری از نانوذرات اکسید روی ایجاد شود، این ابر حاوی نانوذرات اکسید روی برسطح الکترودهای پلاتین می‌نشینند. این کار منجر به تولید یک لایه اسفنج مانند ظریف می‌شود که سپس به مدت پنج تا ۲۰ دقیقه در معرض بخار سرکه قرار می‌گیرد. بخار سرکه یک اثر دگرگون کننده در آرایش ذرات در فیلم ایجاد کرده و اتصال بهتر بین ذرات را تسهیل می‌کند و جریان الکترون‌ها را از طریق حسگر امکان‌پذیر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حسگر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته