دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کسب‌وکار‌های الکترونیکی نوپا کمتر از ۱۰ دقیقه اینماد خاکستری دریافت می‌کنند

کسب‌وکار‌های الکترونیکی نوپا کمتر از ۱۰ دقیقه اینماد خاکستری دریافت می‌کنند
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضمن اعلام صدور ۳۹ هزار اینماد در سال جاری گفت: اینماد شرط برخورداری از درگاه پرداخت اینترنتی است و کسب‌وکار‌های الکترونیکی نوپا می‌توانند در کمتر از ۱۰ دقیقه اینماد خاکستری دریافت کنند.
کد خبر : 930314

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی همواره با ترس و اضطراب‌هایی همراه است که اعتماد کردن به یک سایت را دشوار می‌کند. اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی مجوزی است که کسب‌وکار‌های اینترنتی برای اعتبار بخشیدن به سایت خود باید از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند. این نماد درواقع با هدف ساماندهی و احراز صلاحیت این کسب‌وکار‌ها صادر می‌شود و به فعالیت کسب‌وکار‌های اینترنتی مشروعیت و اعتبار می‌بخشد.

در همین رابطه علیرضا جاویدعربشاهی در مورد اهمیت اینماد در کسب‌وکار‌های اینترنتی، اظهار داشت: فلسفه شکل‌گیری اینماد احراز هویت، احراز اطلاعات تماس و محل فعالیت صاحبان کسب‌وکار‌های اینترنتی است و صرفا مسئله مجوز نیست.

وی افزود: اینماد این امکان را به خریداران می‌دهد که در صورت عدم رضایت از کسب‌وکار بتوانند با در دست داشتن اطلاعات مورد نیاز، شکایت خود را از آن کسب‌وکار در سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به‌عنوان راهبر این حوزه ثبت و پیگیری کنند.

دریافت اینماد خاکستری در کمتر از ۱۰ دقیقه

عربشاهی تصریح کرد: اینماد شرط برخورداری از درگاه پرداخت اینترنتی برای واحد‌های تجارت الکترونیکی بوده و به‌منظور حمایت از کسب‌وکار‌های الکترونیکی نوپا، روند دریافت اینماد برای آنها تسهیل شده و می‌توانند در کمتر از ۱۰ دقیقه اینماد خاکستری دریافت کرده و امکان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: اینماد خاکستری از نظر حجم و تعداد تراکنش‌ها محدودیت دارد و سقف تعیین شده ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ عدد تراکنش در ماه است.

بر اساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، وی بیان کرد: با ورود کسب‌وکار به مرحله رشد و به منظور عبور از محدودیت حجم و تعداد می‌تواند نسبت به دریافت اینماد یک ستاره اقدام کند.

عربشاهی با اشاره به اینماد‌های خاکستری اعطا شده، گفت: در همین راستا در سال گذشته به بیش از ۳۷ هزار کسب و کار اینماد خاکستری اعطا شده است. در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۵ هزار کسب وکار نوپا موفق به دریافت اینماد خاکستری شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کسب و کار اینماد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته